امام جمعه رشت:

دشمنان به دروغ جمهوری اسلامی را متهم به نادیده گرفتن حقوق زنان می کنند

امام جمعه رشت، با اشاره به اظهارات اخیر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، واقعیت وقاحت غرب درباره سایر کشورها و ملت ها را یادآور شد و عنوان کرد: قدرت های جهانی هرگز برای انسان و حقوق بشر ارزش قائل نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، دشمنی های بی وقفه نظام سلطه را نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: امروز دشمنان از عزت و اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی عصبانی هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی روز به روز قدرتمندتر و عزیزتر می شود، تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره درباره ملت بصیر و هوشیار ما دچار اشتباه محاسباتی می شوند و در جریان اغتشاشات اخیر نیز شاهد بودیم که چگونه از فرصت سوءاستفاده کردند، اما مثل همیشه ناکام ماندند.

امام جمعه رشت، با اشاره به پوشش کامل و شبانه روزی مشکلات ایران توسط رسانه های معاند و ضد انقلاب، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای غربی نیز شاهد اعتراضات گسترده مردم و برخورد سخت نیروهای امنیتی و انتظامی هستیم، اما هیچ کدام از رسانه های جهانی کوچک ترین اشاره ای به این حوادث و اتفاقات و کشتارها نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، غرب را مدعی حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان دانست و گفت: حقوق بشر و حقوق زنان حربه ای برای فشار وارد کردن به جمهوری اسلامی است؛ این در حالی است که رسانه های غربی نیز گفتار و رفتار متناقض درباره حقوق بشر دارند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با اتحاد و همدلی نقشه های شوم دشمان را یکی پس از دیگری نقش بر آب می کنند و نمونه دیگر آن را در روزهای اخیر شاهد بودیم، ادامه داد: ملت ایران همواره از دین و ارزش های انسانی حمایت می کنند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اظهارات اخیر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، واقعیت وقاحت غرب درباره سایر کشورها و ملت ها را یادآور شد و عنوان کرد: قدرت های جهانی هرگز برای انسان و حقوق بشر ارزش قائل نیستند و فقط زبان قدرت و ثروت را می فهمند و لذا نباید فریب حمایت های ظاهری آنان از مردم جهان خورد.

وی امپراتوری رسانه ای را در خدمت منافع نظام استکبار دانست و خاطرنشان کرد: رسانه های غربی چشم خود را بر روی جنایات آمریکا و اروپا در طول این سال ها بسته اند و فقط به دنبال بزرگنمایی مشکلات و تحریف دستاوردهای ایران جهت ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه به برکت جمهوری اسلامی شاهد حضور گسترده زنان در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی و سیاسی و مدیریتی هستیم، اضافه کرد: دشمنان به دروغ جمهوری اسلامی را متهم به نادیده گرفتن حقوق زنان می کنند، اما زنان فرهیخته و عفیف ما دوشادوش مردان به رشد و شکوفایی رسیده اند و همیت مسئله موجب شده دشمن احساس خطر کند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب چهره نظام اسلامی، بر جهاد تبیین در حوزه دستاوردهای نظام تاکید کرد و گفت: فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان جوان نقشه راه ما در حوزه بیان دستاوردهای بی نظیر جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دانشگاهیان را از ارکان مهم پیشرفت دانست و یادآور شد: قطعا مسئولان باید توجه ویژه ای به دانشگاه و نخبگان علمی داشته باشند تا به مسیر پیشرفت کشور شتاب ببخشند.

Share