منابع طبیعی گیلان اعلام کرد؛

کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ اصله چوب قاچاق در یک کارخانه برنجکوبی

با تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی قاچاق در منطقه کدو سرای حوزه سنگر شهرستان رشت به حجم سه نیسان چوب آلات قاچاق کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ماموران یگان حفاظت تعداد زیادی چوب جنگلی که به صورت غیرمجاز قطع شده و در یک کارخانه برنجکوبی در روستای کدوسرای بخش کوچصفهان از توابع شهرستان رشت انباشت شده بود را کشف کردند.

سید مازیار رضوی افزود: ماموزان در بازرسی از این برنجکوبی که در مجاورت کارخانه چوب بری بود ۲۴۳ اصله چوب جنگلی از گونه‌های کاج، توسکا، سفید پلت، لرگ، صنوبر و بلوط را که زیر برنج‌ها مخفی شده بود، کشف و ضبط کردند.

وی همچنین از پلمب کارگاه چوب بری با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و اضافه کرد: چوب‌های قاچاق کشف شده که متعلق به صاحب کارگاه چوب بری بود نیز با ۳ وانت نیسان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنگر منتقل و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در زمین‌های ملی و قاچاق چوب، مورد را به سامانه‌های امداد جنگل و مرتع به شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

Share