پس از ضرب و شتم نیروهای یگان حفاظت؛

پدر و پسران قاچاقچی چوب به همراه همدستانشان در تالش دستگیر شدند

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از دستگیری قاچاقچیان خبر داد و تصریح کرد: این خانواده قاچاقچی شامل پدر و پسران به همراه همدستانشان، از بومیان منطقه هستند و سابقه قاچاق چوب دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، میرحامد اختری، با بیان اینکه ساعت ۹ شب روز چهارشنبه هفته گذشته گزارشی مبنی بر قاچاق چوب آلات جنگلی توسط افراد سودجو در شهرستان تالش به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان رسید، اظهار کرد: براساس این گزارش، قاچاقچیان چوب بعد از بریدن درختان جنگلی، اقدام به حمل چوب آلات به وسیله سه قاطر کرده بودند.

وی با اشاره به اعزام سریع نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تالش به منطقه جوکندان، افزود: نیروهای یگان حفاظت با سه قاچاقچی چوب مواجه و برای مقابله با آنان وارد عمل شدند، اما موفق به دستگیری یک نفر شدند و دو قاچاقچی متواری شدند.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت در مسیر بازگشت با تعدادی از قاچاقچیان مواجه شدند، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان متواری به همراه همدستان خود، در منطقه ای تاریک به نیروهای یگان حفاظت حمله ور شدند و با چوب و چماق اقدام به ضرب و شتم نیروها کردند.

اختری، با اشاره به مصدوم و مجروح شدن شدید دو تن از نیروهای یگان حفاظت، اضافه کرد: این نیروها از طریق تماس با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند لذا بلافاصله با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان تالش اقدامات لازم برای دستگیری متخلفین انجام شد.

وی قطع درختان جنگلی، قاچاق چوب، ضرب و شتم و همدستی با قاچاقچیان را از جمله جرایم تعریف شده برای این قانون شکنان دانست و گفت: یکی از نیروهای یگان حفاظت از ناحیه دست و گونه دچار شکستگی شده و آسیب شدید چشمی دیده است؛ نفر دوم نیز دچار کوفتگی شدید است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از دستگیری قاچاقچیان خبر داد و تصریح کرد: این خانواده قاچاقچی شامل پدر و پسران به همراه همدستانشان، از بومیان منطقه هستند و سابقه قاچاق چوب دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای بی ادعای منابع طبیعی و جنگل بانان در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات، از جانشان گذشته و به طور شبانه روزی در حال حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع و انفال هستند، عنوان کرد: در راه حفاظت از انفال شهدایی همچون «شهید پیروی» و «شهید غفاری» را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی و مراجع قضایی در دستگیری فوری خاطیان، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی با یگان حفاظت منابع طبیعی به منظور مبارزه با قاچاق چوب و اشد مجازات قاچاقچیان شد و اظهار کرد: مردم طبیعت دوست نیز می توانند در صورت مشاهده قاچاق چوب یا تصرف اراضی ملی از طریق شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹( امداد جنگل و مرتع) اطلاع رسانی کنند.

Share