هواشناسی گیلان اعلام کرد:

پیش بینی هواشناسی گیلان طی روزهای آینده | دمای هوای گیلان ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان صاف تا نیمه ابری است، گفت: دمای هوای گیلان ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان صاف تا نیمه ابری است، گفت: از عصر امروز و اواخر شب با نفوذ سامانه ناپایدار نسبتا خنک شرایط برای ابرناکی و مه‌آلود شدن هوا فراهم می‌شود.

محمد دادرس با اشاره به اینکه این هوای خنک و بارانی تا اوایل هفته پیش رو در گیلان مستقر است افزود: دمای هوا هم به تدریج ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

به گفته وی؛ در این مدت وزش باد، بارندگی، رعد و برق و نیز برای مناطق مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبرداد و افزود: بالاآمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست شهروندان و مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمد دادرس هم اکنون دمای رشت مرکز استان را ۳۰ درجه سلسیوس اعلام کرد و گفت: دمای هوا در ساعت اوج گرما به ۳۴ درجه هم خواهد رسید و رطوبت هم ۷۰ درصد است. .

وی با بیان اینکه دریا از عصر امروز با احتیاط مناسب است، افزود: در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه دریا با ارتفاع موج یک متر برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز صومعه سرا با ۳۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین و دیلمان با ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین مناطق استان بوده اند.

Share