مدیر کل هواشناسی گیلان اعلام کرد:

پایان هفته ای آرام در انتظار گیلانی ها | امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی غالبا پایدار تا پایان هفته در استان گفت: از روز شنبه با ورود سامانه جدید شرایط برای افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد فراهم می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است، اظهار کرد: تا پایان هفته آسمان صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد برای منطقه پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: در این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری موقتی در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شرایط برای رگبار و رعد و برق فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار شاهد کاهش دما، افزایش ابر و در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد و رعد و برق خواهیم بود، ادامه داد: برای امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد در بعضی نقاط رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق وجود دارد.

دادرس ادامه داد: برای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد بعضی نقاط رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

وی افزود: دمای هوای شهر رشت نیز امروز بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بوده و رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریا نیز برای پایان هفته با احتیاط برای انجام فعالیت‌های دریایی و گردشگری مناسب است، ادامه داد: از روز شنبه تا صبح یکشنبه نیز نامناسب پیش بینی شده است

Share