مدیرکل هواشناسی گیلان مطرح کرد؛

بارش باران تا روز دوشنبه در گیلان | استقرار جوی کم و بیش ناپایدار در منطقه

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم بارش ها تا روز دوشنبه در استان گفت: دریا طی امروز و فردا برای صید با احتیاط مناسب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بررسی الگوهای حاکم نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده استقرار جوی کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: بر این اساس برای امروز شرایط برای افزایش ابر، مه آلوده شدن هوا و بارش باران و کاهش وزش باد در برخی از مناطق استان گیلان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعضی نقاط شرایط بارندگی و کاهش دما و گاهی وزش باد مهیا است، گفت: امروز آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با مه و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: از اواخر وقت امروز نیز شرایط کاهش ناپایداری‌ها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریای خزر برای امروز حداکثر ۶۰ سانتی متر و برای فردا حداکثر یک متر پیش بینی شده است، گفت: دریا برای صیادی و انجام فعالیت‌های مرتبط با احتیاط مناسب است.

دادرس با اشاره به اینکه بارش‌های پراکنده تا روز دوشنبه در استان گیلان ادامه دارد، افزود: دریای خزر امروز و فردا برای صید کیلکا با احتیاط مناسب و از دوشنبه شب نامناسب است.

Share