در بیت مرحوم آیت‌الله العظمی رودباری؛

محفل شعر و روضه «سوگ‌سربلند» در رشت برگزار شد+ تصاویر

محفل شعر و روضه «سوگ‌سربلند» به همت کانون ادبی قلم و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید صالح رودباری همچنین شعرخوانی شاعران مطرح استان گیلان در رشت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محفل شعر و روضه «سوگ‌سربلند» به همت کانون ادبی قلم در رشت برگزار گردید.

نشست مذکور با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید صالح رودباری و با شعرخوانی شاعران مطرح استان گیلان برپا گردید.

این محفل که در بیت مرحوم آیت‌الله العظمی رودباری برگزار شد با خیرمقدم و ایراد بیاناتی توسط حجت الاسلام والمسلمین سید صالح رودباری فرزند آن عالم فقید آغاز گردید. شاعران گیلانی چون: آرش پورعلیزاده، حسن پاکزاد، محمد میرزایی بازرگانی و جمعی از شاعران کانون ادبی قلم در این محفل شعرخوانی کردند.

حجت‌الاسلام رودباری ضمن تسلیت ایام رحلت نبی اکرم (ص) امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، ضمن تقدیر از شاعران بابت برپایی محفل شعر و روضه در منزل مرحوم آیت‌الله رودباری، روایاتی از پیامبر اکرم (ص) نقل کرد: «از رسول خدا (ص) نسبت به شعرا سوال گردید، ایشان در جایی شاعران را مذمّت کردند ولی در جایی دیگر تعریف بزرگی از آن‌ها کردند.»

فرزند مرحوم آیت‌الله رودباری اضافه کرد که به فرموده‌ی رسول خدا مومن با زبان و شمشیرش جهاد می‌کند. ایشان شعری که شاعر می‌سراید را به مانند تیری بر سینه‌ی دشمنان تعبیر کردند.

در ادامه این محفل، اشعاری در رثای پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام قرائت شد و در پایان روضه‌ی آخر صفر توسط ذاکر اهل بیت، حمید محمدی حسن ختام این برنامه گردید.

ضمنا گفتنی است کانون ادبی قلم با عنوان مجمع شاعران جوان انقلاب اسلامی استان گیلان، قریب به یک دهه با برپایی محافل ادبی در استان گیلان، بستری برای رشد و توانمندسازی شاعران جوان می‌باشد. «سوگ سربلند» سومین نشست کانون ادبی قلم در ایام محرم و صفر در سال‌های اخیر است.

 

Share