سرمربی تیم ملوان بندرانزلی:

فوتبال عربستان رنگی است، ما سیاه سفید | زندگی در انزلی و با ملوان عالی است

سرمربی تیم ملوان این فصل جزو چهره‌های مورد توجه لیگ برتر ایران بوده است. باوجود دو شکست ابتدایی برابر ذوب‌آهن و استقلال، نمایش تیم او به شدت مورد توجه قرار گرفت و رضایت هواداران ملوان باعث شد تا بازی هفته سوم در حضور پرشور تماشاگران انزلی به انجام برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش سه، مهدی تارتار، سرمربی تیم ملوان این فصل جزو چهره‌های مورد توجه لیگ برتر ایران بوده است. باوجود دو شکست ابتدایی برابر ذوب‌آهن و استقلال، نمایش تیم او به شدت مورد توجه قرار گرفت و رضایت هواداران ملوان باعث شد تا بازی هفته سوم در حضور پرشور تماشاگران انزلی به انجام برسد و با پیروزی چهار بر صفر ملوان نیز خاتمه یابد.

با این حال مسئله جالب در مورد تارتار، پیشنهاد سرمربیگری فولاد به او بود که بعد از برکناری منصوریان رقم خورد. تارتار که به نوعی با پیروزی تحقیرآمیز برابر فولاد زمینه‌ساز اخراج منصوریان شده بود، این موضوع را به باشگاه ملوان سپرد و در نهایت با مخالفت مدیرعامل این باشگاه همه چیز در میان سکوت سرمربی ملوان به اتمام رسید.

مهدی تارتار حالا باتوجه به تعطیلی طولانی لیگ برتر در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون اتفاقات اخیر در تیم جدیدش صحبت کرده است:

از نتایج نه اما از نمایش تیمم راضی‌ام

او در مورد نتایج تیم ملوان و پیشرفت نسبت به فصل گذشته گفت: من فکر می‌کنم می‌توانستیم امتیازات بیشتری بگیریم. در بازی با گل‌گهر فرصت این را داشتیم که بازی را کنترل کنیم و سه امتیاز را نگه داریم. همینطور در بازی با استقلال فرصت خوبی برای تساوی داشتیم و برابر ذوب‌آهن هم بدشانس بودیم. بنابراین از نتایج رضایت کامل را ندارم اما از تلاش و نمایش بازیکنان راضی هستم. البته فکر می‌کنم ملوان پتانسیل این را دارد که تیم بهتری باشد و ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در ۲۶ بازی باقی مانده و جام حذفی، نتایج خوبی بگیریم.

زندگی در انزلی و با ملوان عالی است

تارتار در مورد شرایط تیم جدید خود و زندگی در انزلی توضیح داد: برای من زندگی در انزلی به عنوان یک سرمربی فوتبال عالی است. واقعا حس خوبی از مردم می‌گیرم و توجه به فوتبال بسیار زیاد است. ملوان یک وجه مهم در زندگی مردم انزلی است و به نظرم این خیلی به تیم ما کمک و مسئولیت بازیکنان را سنگین می‌کند. من همیشه به بازیکنان گفته‌ام که باید بیشتر تلاش کنند چون چشم‌های زیادی روی آن‌ها وجود دارد و اینجا هواداران نه فقط به عنوان یک تماشاگر بلکه به عنوان یک عاشق، بازی ملوان را می‌بینند. من خودم را یک انزلی‌چی می‌دانم و از این بابت افتخار میکنم.

راه حل ساخت مدعی جدید اینجاست

سرمربی ملوان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نتایج ملوان از این هم بهتر بشود؟ گفت: ببینید ما چهار هفته نخست با چهار تیم قدرتمند بازی کردیم و می‌گفتند قرعه مرگ است اما به هر حال چهار امتیاز کسب کردیم که شاید الان برای خودمان هم رضایت‌بخش نباشد. اما نباید خیلی رویابافی کنیم و باید اول یک پله را بسازیم و بعد روی آن قدم بگذاریم، وگرنه زمین می‌خوریم و دیگر بلندشدن سخت می‌شود. به همین خاطر من از هواداران ملوان درخواست دارم زمان بدهند، نگاه واقعی داشته باشند و همچینن مسئولان حمایت بیشتری انجام بدهند. در این صورت می‌توانیم با یک پروژه بلندمدت، شرایط را برای ملوان تغییر دهیم. اما فراموش نکنیم تازه فصل دوم بازگشت ملوان به لیگ برتر است و ما باید سعی کنیم این تیم ریشه‌دار را مثل گذشته در لیگ برتر جا بیاندازیم و بعد گام دوم را برداریم.

درباره پیشنهاد فولاد هیچ حرفی ندارم جز…

مهدی تارتار در خصوص پیشنهاد فولاد عنوان کرد: طبیعی است یک سرمربی و یک بازیکن در طول فصل پیشنهاداتی داشته باشد و نباید این مسئله را خیلی حاد جلوه داد. بله به من هم پیشنهاد شد و مسئولان فوتبال که در پیش فصل هم مذاکراتی داشتیم، تماس گرفتند اما من خودم را متعهد به باشگاه ملوان می‌دانم و به فولادی‌ها هم گفتم که باید این مسئله را از طریق باشگاه پیگیری کنند. تمام تمرکز من روی بازی گل‌گهر بود و جا دارد از مسئولان فولاد تشکر کنم و همچنین از لطف هواداران ملوان ممنونم. برای فولاد در فصل پیش رو آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به جایگاهش برگردد.

از امیر قلعه‌نویی یک درخواست دارم

او درباره کیفیت بازیکنانش اظهار داشت: به نظر من بازیکنانم بسیار پرتلاش و باکیفیت هستند و هرروز برای بهتر شدن تلاش می‌کنند. اما دوست دارم یک چیزی را بگویم، ببینید این اتفاق بسیار خوبی است که کادرفنی تیم ملی لیگ برتر را تماشا می‌کند اما امیدوارم آقای قلعه‌نویی به استادیوم ما هم بیایند و یک بازی را تماشا کنند. شما اگر بازی‌های ما را دیده باشید، مطمئنا به این نتیجه خواهید رسید که بازیکنان شایسته زیادی در ملوان حضور دارند که شاید بتوانند در عرصه ملی هم خودشان را نشان دهند. درخواست دارم آقای قلعه‌نویی به تمرین تیم ما بیایند و بازی‌هایمان را ببیند که این موضوع انگیزه فوتبالیست‌های انزلی را خیلی بالا می‌برد.

چرا تهران یک زمین فوتبال خوب ندارد؟

سرمربی باتجربه ملوان در مورد تفاوت زیرساخت و امکانات، توضیح داد: واقعا فوتبال ایران از این نظر فکر کنم در بدترین شرایط خودش قرار دارد. ما قبلا حداقل ۵ استادیوم در تهران داشتیم که امکان میزبانی از مسابقات را داشت اما حالا حتی ورزشگاه آزادی هم شرایط خوبی ندارد. مگر می‌شود پایتخت یک کشور انقدر وضعیتش خراب باشد؟ اصلا وی‌ای آر و تکنولوژی‌های جدید به کنار، چرا در تهران یک زمین تمرینی خوب پیدا نمی‌شود؟ تهران را گفتم که بدانید وضعیت شهرستان‌ها چقدر خراب است. هر سرمربی خارجی که می‌آید اول از زمین تمرین تیم‌ها گلایه دارد. ما هم واقعا شرایط زمینمان خوب نبوده و این موضوع تاثیر منفی در عملکرد تیم‌ها دارد. زمین چمن دیگر از ملزومات اولیه فوتبال است، اگر زمین ندارید که باید فوتبال را تعطیل کنید.

فوتبال عربستان در حد اروپاست

وی افزود: عربستان قبل از اینکه اقدام به جذب این بازیکنان کند، زیرساخت‌ها را درست کرد. ما بازی‌هایشان را میبینیم و آن‌ها از نظر تصویربرداری و از نظر زیبایی استادیوم، هیچ دستکمی از اروپا ندارند و این یک عامل مهم در بازاریابی لیگ یک کشور است. درست برخلاف فوتبال ما که تصاویری که از فوتبالمان به بیرون منعکس می‌شود، تصاویر بی‌رنگ و روح و زشت و با نور سفید زیر مهتابی است که روی بازاریابی فوتبال و بازیکنان و آینده همه ما تاثیر منفی دارد. به نظر من یکی از دلایلی است که بین‌المللی شدن ما سخت است، همین موضوع است.

آن‌ها نیمار، رونالدو و بنزما دارند اما…

تارتار همچنین در واکنش به سوالی پیرامون قرعه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا پاسخ داد: اول باید برای نمایندگان ایران آرزوی موفقیت کنم و امیدوارم نمایندگان ایران حمایت مسئولان را هم داشته باشند تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند. به نظرم باتوجه به حضور ستاره‌های پرتعداد در تیم‌های عربی نباید خیلی فشار روی نمایندگانمان ایجاد کنیم و باید آن‌ها را درک کنیم. اما شما دیدید که در سال‌های گذشته نیز پرسپولیس باوجود اختلاف مالی شدیدی که با تیم‌های خارجی داشت، موفق شد تا فینال هم پیش برود. پیش از این سپاهان و ذوب‌آهن نیز چنین شرایطی داشتند و من واقعا خوشبین هستم که این نتایج دوباره رخ بدهند. جا دارد همینجا بگویم که‌ای کاش تراکتور هم صعود می‌کرد چرا که نیروی هواداران این تیم می‌توانست همه چیز را بهتر کند.

به سهیل فداکار دوباره تسلیت می‌گویم

او در پایان گفت: جا دارد در پایان در گذشت پدر سهیل فداکار را هم به او تسلیت بگویم، همه ما در تیم داغدار و عزادار او هستیم و انشالله خدا به خانواده او صبر عطا کند.

Share