معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد:

فعالیت ۱۸ مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج در گیلان | گلایه از ارائه مطالب غیرکارشناسی

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت : با توجه به پیری جمعیت در استان گیلان، راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج در راستای افزایش بحث ازدواج و همچنین فرزندآوری در شهرستان ها ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فیروز عزت دوست، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره ملی دانش افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاورین مراکز ازدواج و خانواده در خصوص اهداف برگزاری این دوره دانش افزایی اظهار داشت: سی و چهارمین دوره ملی دانش افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاورین مراکز ازدواج و خانواده سراسر کشور با هدف دانش افزایی و بروزرسانی دانش ویژه مدیران، روانشناسان و مشاورین حوزه ازدواج و خانواده به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان به مدت دو روز ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه سال جاری در رشت برگزار شد.

وی افزود: ۵۰ نفر از مدیران، روانشناسان و مشاورین مراکز ازدواج و خانواده در این دوره حضور داشتند و با برگزاری این دوره بصورت وبینار، ۶۰۰ نفر از کل کشور نیز بصورت آنلاین از مطالب ارایه شده در این دوره دانش افزایی بهره‌مند شدند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: دکتر محسن مشکبید حقیقی استادیار دانشگاه غیرانتفاعی گیلان در کارگاه روابط زوجین مبتنی بر درمان عقلانی هیحانی رفتاری و دکتر قربانعلی یحیایی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان گیلان در کارگاه طرح‌واره درمانی از اساتید سی و چهارمین دوره دانش افزایی بودند.

عزت دوست با بیان اینکه ۱۸ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان در استان گیلان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: برخی از این مراکز مشاوره رایگان در خصوص ازدواج نیز ارایه می‌دهند.

وی افزود: ۲ مرکز در تالش، یک مرکز در آستارا، ۲ مرکز در لنگرود و باقی مراکز در رشت مشغول ارایه خدمات می‌باشند.

عزت دوست با تاکید بر افزایش تعداد مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج در شهرستان‌های استان تصریح کرد: با توجه به پیری جمعیت در استان گیلان، راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج در راستای افزایش ازدواج، ارایه آموزش‌های لازم جهت پایداری ازدواج و همچنین فرزندآوری در شهرستان‌ها ضرورت دارد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: ازدواج بمنظور حفظ بنیان خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری امری خطیر و دارای جایگاه ویژه‌ای است که باید در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.

وی در خصوص نقش و جایگاه روانشناسان در جامعه اظهار کرد: دانش آموختگان رشته روانشناسی و مشاوره در مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج بر اساس اصول علمی به ارایه مشاوره، آموزش و … می‌پردازند و در پیشگیری از طلاق و پایداری زندگی زوجین نقشی تاثیرگذار دارند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان ضمن گله مندی از ارایه مطالب آموزشی در فضای مجازی توسط افراد غیر روانشناس و روانشناسان زرد تصریح کرد: افرادی که خواستار استفاده از خدمات مشاوره و ازدواج هستند به مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج که با مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند، رجوع کنند.

لازم به ذکر است در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره ملی دانش افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاورین مراکز ازدواج و خانواده از ۱۸ مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج در استان تجلیل به عمل آمد و مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج پایا با مدیریت خانم دکتر مژده بقایی به عنوان مرکز برتر در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.

Share