رئیس کل دادگستری استان گیلان

حقوق بیت‌المال در گیلان مورد آسیب و تهدید است/نسبت طلاق به ازدواج در جامعه نگران‌کننده است/مشاوران محله را می‌توان با همکاری شهرداری‌ها راه‌اندازی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کل دادگستری استان گیلان، خواستار تشکیل مشاوران محله با استفاده از ظرفیت بانوان برای مشاوره در مسائل خانواده شد و گفت: نسبت طلاق به ازدواج در جامعه نگران‌کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،احمد سیاوش‌پور امشب در جلسه شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی قابل محاسبه و سنجش مادی و ریاضی نیست اما در قالب امر به معروف و نهی از منکر آثار بسیاری در جامعه دارد.

siavashpoor7872وی به آثار بلندمدت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید با نیت دوست داشتن مردم انجام شود و در جای خود اثرگذار است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است، تصریح کرد: کارشناسان امر باید به موضوع مذکور توجه داشته باشند.

سیاوش‌پور به شرایط اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج حقوقدانان می‌تواند برنامه‌هایی را اجرایی کند که در شأن نزول فریضه مذکور باشد.

وی، ترکیب بسیج حقوقدانان را از صاحب‌نظران و آسیب‌شناسان اجتماعی خواند و بیان کرد: اعضای بسیج حقوقدانان را وکلا، قضات و نهادهای انقلابی تشکیل می‌دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان، حقوقدانان را دارای جامعیتی در اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: دانش حقوق دارای گستردگی است و در تمام رفتارهای اجتماعی وجود دارد.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه جامعه بسیج حقوقدانان احساسی و سیاسی نیست، یادآور شد: بسیج حقوقدانان در زمینه‌های مختلف به مردم کمک می‌کند.

وی بر اولویت قرار دادن مشکلات جدی و اصلی جامعه تأکید کرد و افزود: وضعیت فرهنگی، رفتاری و کرداری در بخش نوجوانان، جوانان و بنیان خانواده باید بررسی شود.

رئیس کل دادگستری گیلان، حوزه‌های اجتماعی، فضای مجازی، القائات فرهنگی، تهاجم فرهنگی و … را مهم خواند و اظهار کرد: امروز ریشه نهاد خانواده در آسیب‌ها اصل است و اگر مادر در خانواده آسیب ببیند پس از آن پدر و تمام اعضا دچار آسیب می‌شوند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه بنیان خانواده مورد هجمه است، تصریح کرد: نسبت طلاق به ازدواج در جامعه نگران‌کننده است.

وی خواستار تشکیل مشاوران محله با استفاده از ظرفیت بانوان برای مشاوره در مسائل خانواده شد و بیان کرد: مشاوران محله را می‌توان با همکاری شهرداری‌ها راه‌اندازی کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان به ظرفیت بسیار خوب انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اهل فن باید برای تربیت جوانان و نوجوانان به‌کارگیری شوند.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه در فضای مجازی فعالیت‌های خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: گروه هدف باید مد نظر باشد و بسیج حقوقدانان می‌تواند در بخش فرهنگی تلاش بیشتری کند.

وی به حجم بسیار ورودی پرونده‌ها و اختلاف بین مردم در امور حقوقی و کیفری اشاره کرد و یادآور شد: توجه به ریشه اصلی موضوع مذکور حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید بر بهداشت قضایی در جامعه، اظهار کرد: بهداشت قضایی از منظر اجتماعی، جامعه‌شناسی و حقوقی مطرح شده است.

سیاوش‌پور بر قانونمندی در جامعه تأکید کرد و افزود: اقشار مختلف جامعه به‌ویژه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی باید قانونمند عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ قانون‌پذیری باید در جامعه ارتقا پیدا کند، بیان کرد: مردم ایران از ویژگی‌های شهادت‌طلبی و ایثارگری برخوردارند اما در بعضی از بخش‌ها ضعیف هستیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، کاهش تحمل‌پذیری در جامعه را از جمله معضل اجتماعی خواند و تصریح کرد: روحیه جوانمردی باید در جامعه ارتقا پیدا کند.

سیاوش‌پور، گسترش فرهنگ اصیل انقلاب در جامعه را مهم ذکر کرد و گفت: بسیج حقوقدانان باید به القائات، هجمه‌ها و نگرش‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه به‌شدت دنبال مجازات‌های جایگزین حبس هستیم، خاطرنشان کرد: بسترهای قانون مجازات اسلامی هنوز آماده نیست و نیازمند تغییر نگرش قضات هستیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، یکی از فعالیت‌های روزمره این دستگاه را آزادسازی زندانیان عنوان کرد و یادآور شد: ستادهای دیه انجمن‌های حمایت از زندانیان و … در راستای برنامه مذکور ایجاد شده است.

سیاوش‌پور با تأکید براینکه حقوق بیت‌المال در گیلان مورد آسیب و تهدید است، اظهار کرد: جنگل‌ها، سواحل، محیط زیست و … در استان در معرض آسیب است و در این زمینه نیاز به کمک داریم.

وی حفظ حقوق بیت‌المال و محیط زیست را از موضوع‌های مهم برشمرد و متذکر شد: عرصه‌های منابع طبیعی گیلان نسبت به دیگر نقاط محفوظ‌تر مانده و اگر حساسیت نشان ندهیم ممکن است استان از این فضا محروم شود.

tel final1

Share