رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بانک های عامل، منابع بیشتری به درمان بیماران خاص و صعب العلاج تخصیص دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت توجه ویژه به بیماران از جمله بیماران خاص تاکید کرد و گفت: بانک های عامل باید منابع بیشتری را به حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز ششمین نشست کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سید محمود عاطف راد- مدیرکل بیمه سلامت استان، نمایندگان بیمه، مدیریت درمان و بانک‌ها و همچنین جمعی از معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به نیاز مبرم بیماران خاص و صعب العلاج به حمایت‌های ویژه، اظهار کرد: بانک‌های عامل باید منابع بیشتری را به حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص دهند.

وی با اشاره به راه اندازی چندین بخش درمانی در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت، افزود: در این کلینیک، قابلیت‌های بیشتری برای ارائه خدمت به بیماران از جمله بیماران خاص و صعب العلاج ایجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر همکاری و همگرایی همه جانبه در جهت رفع مشکلات مردم به ویژه بیماران، گفت: باید کمیته‌های فرعی شکل واقعی خود را پیدا کرده و دستگاه‌های متولی این بخش نیز فعالانه‌تر مساعدت کنند.
دکتر آشوبی بر ضرورت الکترونیکی شدن نظارت‌ها و ثبت تمامی وقایع خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج تاکید کرد و افزود: این قابلیت می‌تواند موجب تشدید شفافیت در نظام سلامت شود.

وی با اشاره به توسعه زیرساختهای درمانی در استان گیلان، گفت: باید تمام تلاش‌های ما معطوف به کاهش رنج و آلام بیماران و همراهان آن‌ها به ویژه در بخش دولتی باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه باید کار برای بیماران خاص را به صورت خاص ارائه کرد، افزود: تسهیلات، خدمات و تمامی اقدامات مربوط به بیماران خاص و صعب العلاج باید ویژه و خارج از تکالیف قانونی باشد.

 ۱۰۷ بیماری تحت پوشش حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار دارد.

Share