جنگل‌تراشی و وقوع سیلاب‌های پی در پی از عوامل بروز ریزگردها در استان گلستان هستند

توضیحات بهروزی فر درباره عوامل بروز ریزگردها در استان گلستان

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس یازدهم، از جنگل‌تراشی، وقوع سیلاب‌های پی در پی و ورود آلودگی از مرزهای شرقی کشور به واسطه بادهای موسمی به عنوان عوامل بروز پدیده ریزگردها در استان گلستان یاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، خلیل بهروزی‌فر، در واکنش به انتشار خبری مبنی براینکه لشکر ریزگردها به شمال کشور رسیده است، گفت: این بحران در استان گلستان ایجاد شده است و امکان بروز آن در استان‌های گیلان و مازندران بعید به نظر می‌رسد چرا که استان گلستان به لحاظ شرایط اقلیمی و وضعیت آب و هوایی با استان‌های گیلان و مازندران متفاوت است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دلایل بروز ریزگردها در استان گلستان، ادامه داد: این پدیده بنا به دلایل مختلفی از جمله تخریب جنگل‌های این منطقه یا جنگل‌تراشی که یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست محیطی شمال کشور است که در استان گلستان به مراتب بیشتر بوده، ایجاد شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان دیگر دلایل بروز پدیده ریزگردها در استان گلستان، تاکید کرد: وقوع سیلاب‌های پی در پی که در سال‌‎های گذشته در استان گلستان اتفاق افتاد، باعث شده است که در این راستا انباشتی از خاک و خرابه را در این منطقه برجای بگذارد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با یکی دیگر از دلایل وقوع این پدیده در استان گلستان، یادآور شد: نزدیکی استان گلستان به مناطق شرقی کشور از دیگر دلیل بروز ریزگردها در این منطقه است چرا که بادهای موسمی باعث ورود آلودگی‌ها و ریزگردها از آن سوی مرزها به این استان شده است.

Share