بهروزی فر خبر داد؛

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مراحل پایانی رسید

خلیل بهروزی فر گفت: در صورت تصویب طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت»، تبدیل وضعیت نیروهای دولتی دارای رابطه استخدامی شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا، خلیل بهروزی فر، نماینده مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که مربوط به تحول ساختاری سازمان اداری استخدامی کشور است، در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار داشت که هم اکنون به پایان رسیده و باید تکلیف نهایی آن مشخص شود.

او افزود: این طرح را در کمیته با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم و انشالله پس از تصویب در کمیسیون به هیات رئیسه و صحن علنی اعلام وصول می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص جزئیات این طرح بیان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای دولتی دارای رابطه استخدامی شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در صورت تصویب این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت و چنانچه دستگاهی از این موضوع سرباز بزند متخلف شناخته می‌شود و کارکنان آن می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

او افزود: جذب کارکنان دولت و تنوع آن بسیار زیاد است و ما درنظر داریم آن‌ها را منسجم کنیم ضمن اینکه میزان دریافتی این کارمندان با نیروهای رسمی تفاوت فاحشی دارد یعنی با وجود اینکه در همان جایگاه قرار دارند و چه بسا بیشتر کار می‌کنند اما میزان حقوق آن‌ها بسیار ناچیز است همچنین در طرح مذکور آمده افرادی که بیش از سه سال در سیستمی فعالیت کنند باید قراردادی و یا رسمی شوند.

بهروزی فر در پایان تاکید کرد: انواع مختلف قراردادها باعث می‌شود که منافذی برای فساد، تبعیض و بی‌عدالتی به وجود بیاید اما با تصویب و اجرایی شدن دقیق طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی، تبعیض، بی‌عدالتی و پراکندگی موجود در حوزه قراردادها و وضعیت استخدامی کارکنان دولت از بین می‌رود و ماهیت قراردادها شفاف خواهد شد.

Share