سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان:

ممنوعیت کشت خشخاش از سوی طالبان یک فریب و ژست سیاسی است

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ممنوعیت کشت خشخاش از سوی طالبان را یک فریب و ژست سیاسی دانست و گفت: این اقدام به منظور جلب حمایت‌های بین المللی است و این گروه اراده جدی برای برچیدن تولید موادمخدر در این کشور ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان رشت با حضور اعضاء و سرپرست شورای هماهنگی استان و به ریاست حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت برگزار شد.

در این نشست محمدعلی اباذری، سرپرست شورای هماهنگی استان بر ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: این شورا با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دخیل در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر نقش مهمی در پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر دارد از این رو ضروری است مطابق دستورالعمل ابلاغی این جلسه نیز همانند جلسات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که به ریاست استاندار محترم برگزار می‌شود حداقل یک بار در ماه برگزار گردد.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر در سطح کشور گفت: این طرح با دستور ریاست محترم جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر از ابتدای دی ماه سال گذشته تاکنون در حال اجراست، از این رو افزایش ظرفیت پذیرش مرکز ماده ۱۶ استان نیز به منظور رفع نیازهای استان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط علی الخصوص شهرداری‌ها و اداره کل بهزیستی استان در آینده نزدیک محقق شود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ممنوعیت کشت خشخاش از سوی طالبان را یک فریب و ژست سیاسی دانست و گفت: این اقدام به منظور جلب حمایت‌های بین المللی است و این گروه اراده جدی برای برچیدن تولید موادمخدر در این کشور ندارد.

وی وجود کشوری با تولید انبوه موادمخدر در همسایگی کشورمان را یک چالش بزرگ و مزمن دانست و افزود: اعلام ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان به طور طبیعی باعث افزایش بی‌سابقه قیمت موادمخدر در کشور شده است و این موضوع موجب شده که گرایش افراد به کشت خشخاش و شاهدانه و… بیشتر شود از اینرو ضروری است با استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به شناسایی مزارع و گلخانه‌های متخلف اقدام شود که این موضوع می‌بایست جزو برنامه‌های جدی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان‌ها باشد.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در پایان سخنان خود به اهمیت پیشگیری و اقدامات فرهنگی و آگاه‌سازی اشاره کرد و افزود: همه به این نکته واقفند که پیشگیری از اعتیاد بسیار مؤثرتر و در عین حال کم هزینه‌تر از سایر اقدامات در عرصه مبارزه با موادمخدر است و اگر بتوانیم سطح دانش و آگاهی افراد مخصوصاً خانواده‌ها را ارتقاء دهیم شاهد کاهش تقاضا و اعتیاد در میان نسل‌های بعدی خواهیم بود.

وی نقش خانواده را در مصون‌سازی فرزندان بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: ارتقاء سطح آگاهی و کسب مهارت‌های فرزندپروری والدین علی الخصوص مادران در کاهش گرایش فرزندان به اعتیاد بسیار مؤثر و تعیین کننده است. و چنانچه به سادگی از کنار این مباحث بگذریم خسارات جبران ناپذیری خواهیم خورد.

Share