به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای

بازدید زارع از چند مرکز توانمندسازی بهبود یافتگان مواد مخدر | اعتیاد دومین آسیب اجتماعی در گیلان است

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه معضل اعتیاد یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی در ایران است، اظهار داشت: استان گیلان همچون دیگر استان های کشور با این نوع از ناهنجاری مواجه است و بر اساس بررسی ها و آمارهای به دست آمده، به عنوان دومین آسیب اجتماعی استان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع با حضور در چند مرکز نگهداری میان مدت و کارگاه های مهارت آموزی رشته های نجاری و پالت سازی ویژه بهبود یافتگان مواد مخدر، از روند چگونگی مهارت آموزی به این افراد بازدید کرد.

سرپرست استانداری گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه معضل اعتیاد یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی در ایران است، اظهار داشت: استان گیلان همچون دیگر استان های کشور با این نوع از ناهنجاری مواجه است و بر اساس بررسی ها و آمارهای به دست آمده، به عنوان دومین آسیب اجتماعی استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش و حل این معضل نیازمند تلاش و کوشش دستگاه‌های دولتی و همکاری بخش غیر دولتی هستیم، افزود: سازمان های مردم نهاد نیز در رفع و یا کاهش معضل اعتیاد می‌توانند نقش مهمی را ایفا نمایند.

زارع بر لزوم هم افزایی تمامی دستگاه اجرایی، بخش خصوصی و فعالان حوزه های مختلف اجتماعی در کاهش نرخ اعتیاد و آگاهی بخشی به آحاد جامعه در خصوص مشکلات ناشی از اعتیاد تاکید کرد.

سرپرست استانداری گیلان افزود: توسعه امکانات زیر ساختی همچون تعداد آموزشگاه ها و امکانات کارگاهی برای بهبود یافتگان مواد مخدر می‌تواند موجب مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و باز پروری فردی و اجتماعی این افراد آسیب دیده باشد.

وی کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد را نیازمند برنامه ریزی علمی-کاربردی دانست و گفت: البته مشارکت عمومی بر مبنای فرهنگ اجتماعی بازدارندگی از بهترین شیوه های پیشگیری و مبارزه با  اعتیاد است.

Share