میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

آغاز ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلو راهنمای جنگل‌های هیرکانی در گیلان

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گفت: با تحویل کارگاه، ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلو راهنمای جنگل‌های هیرکانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا امیری نژاد اظهار کرد: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳/۵ میلیارد ریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، عملیات ساخت و نصب پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی آغاز شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی با بیان اینکه مطابق با مقررات و آیین نامه‌ها متعهد به نصب پلاک ثبتی شامل لوگوی کمیته میراث جهانی یونسکو در محدوده تمام سایت‌های جهانی هستیم گفت: سه سایت از دوازده سایت جنگل‌های هیرکانی با مساحتی بالغ بر ۵۸ هکتار، جنگل‌های هیرکانی لیسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاهرود رودبار استان گیلان را در بر می‌گیرد که در راستای شناساندن اهمیت این میراث ارزشمند طبیعی بی‌نظیر به مردم و گردشگران مقرر است در فاز اول نصب پلاک در گشت رودخان و مسیر منتهی به قلعه رودخان صورت پذیرفته و در ادامه این مهم در سایت‌های لیسار و سیاهرود نیز عملیاتی شود.

وی جنگل‌های هیرکانی را از مواریث ارزشمند طبیعی بی‌بدیل در جهان دانست که حفاظت و مراقبت از آن وظیفه ذاتی دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی، محیط زیست و میراث‌فرهنگی بوده و در این راستا تعامل و همکاری‌های مشترک چندجانبه می‌تواند در پاسداشت اثر بسیار تاثیرگذار باشد.

محمدرضا امیری‌نژاد در پایان از همه مهمانان و گردشگران خواست تا ضمن استفاده بهینه از مواهب طبیعی مذکور، با صیانت و حفاظت از آن در پاکیزه نگه داشتن طبیعت زیبای گیلان بیش از پیش کوشا باشند.

Share