مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد؛

مشاهده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات جنگلی گیلوندرود فومن+ فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «حمزه عشوری» اظهار کرد: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست فومن به همراه یکی از همیاران محیط زیست در ارتفاعات جنگلی گیلوندرود در حوزه استحفاظی این شهرستان در حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و لحظاتی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.

وی افزود: خرس قهوه‌ای از جمله گونه‌های مهم و حساس بوده که در سال‌های اخیر جمعیت آن کاهش یافته است و به همین دلیل جهت حفظ و احیاء نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.

عشوری بیان کرد: استان گیلان به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی از جمله مناطق مهم کشور برای زیست این گونه محسوب می‌شود و در تمامی مناطق جنگلی این استان پراکنش دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان اظهار داشت: ازمردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده گونه‌های ارزشمندی نظیر پلنگ، خرس قهوه‌ای، مرال و… از نزدیک شدن و هرگونه اذیت و آزار و یا شکار آن‌ها جدا خودداری کرده و با شماره ۱۵۴۰، تماس گرفته و محیط زیست را در حفظ و حراست از گونه‌های حیات وحش یاری کنند چراکه محیط زیست متعلق همه زیستمندان آن و نسل‌های آینده است.

 

Share