گفت‌وگوی ۹۰ دقیقه‌ای صریح، سودمند و نتیجه‌بخش امیرعبداللهیان با بن سلمان

محمد بن سلمان: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی است

وزیر خارجه کشورمان گفت‌وگوی امروزش با بن سلمان، ولیعهد عربستان را صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دیدار با وزیر خارجه کشورمان با ابلاغ سلام خود و پادشاه عربستان سعودی به مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور گفت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد.

ولیعهد عربستان با تاکید بر دعوت از رییس‌جمهور ایران برای سفر به عربستان، دیدار سران دو کشور را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: این دیدارها تاثیرات اساسی بر توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و چندجانبه خواهد داشت.
در این دیدار همچنین در خصوص برخی مباحث منطقه ای و بین‌المللی نیز بحث و تبادل نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در دیدار با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و نخست‌وزیر پادشاهی عربستان سعودی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و عربستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر فرصت‌های فراروی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌توانند با توسعه همه جانبه همکاری‌ها از جمله در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی و مردمی، رشد و شکوفایی بیشتر را برای منطقه رقم بزنند.
امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات نظام بین الملل تاکید کرد: امروز ما در برابر یک مسئولیت تاریخی قرار داریم. امیرعبداللهیان با بیان دستاوردها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران افزود: راه موفقیت منطقه تقویت گفتگو و همکاری و افزایش همکاری های توسعه محور است.
امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه و نقش ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام، از موضوع فلسطین و قدس به عنوان قضیه محوری جهان اسلام یاد کرد و رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای همگان دانست.

وزیر خارجه کشورمان بر اهمیت امنیت درونزا و پایدار منطقه تاکید کرد.

گفت‌وگوی ۹۰ دقیقه‌ای صریح، سودمند و نتیجه‌بخش امیرعبداللهیان با بن سلمان

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: صبح امروز با امیر محمد بن‌ سلمان ولیعهد عربستان‌ سعودی، به مدت ۹۰ دقیقه در جده دیدار داشتیم. گفت‌وگوی صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی. با اراده روسای دو کشور، بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تاکید شد. در منطقه بر«امنیت و توسعه برای همه» اتفاق نظر داریم.

 

Share