استاندار مازندران تاکید کرد:

مازندران به دنبال افزایش سهم از بازار روسیه | منطقه آزاد شانس تجارت است

استاندار مازندران مازندران با بیان اینکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی لشکر عملیات تجاری محسوب می‌شود، گفت: باید معبرهای تجاری با روسیه را باز کنیم و شناسایی این معبرها بر عهده اتاق بازرگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سید محمود حسینی‌پور در نشست پیگیری مصوبات سفر هیئت اقتصادی به روسیه با بیان اینکه بازرگانان مازندران باید برای بستن قرارداد با روسیه اقدام کنند، گفت: مازندران توان تأمین موتور کشتی‌های روسی را دارد و باید در این زمینه قرارداد ببندیم.

وی گفت: در حوزه مواد غذایی و خوراکی پایانه روماک گستر اقدام به قراردادهایی کرده است و اتاق بازرگانی باید حداکثر پتانسیل را برای بازگشایی راه‌ها استفاده کند.

وی با بیان این که باید سهم مازندران را در تبادلات تجاری با روسیه افزایش دهیم، از اتاق بازرگانی خواست تا عملیات وسیع بازاریابی را در دستور کار قرار دهند.

حسینی‌پور بهره‌گیری از روش‌های مختلف برای فعال کردن تبادلات تجاری با روسیه مهم دانست و گفت: ما نیز حداکثر حمایت را از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی خواهیم داشت.

استاندار مازندران با بیان اینکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی لشکر عملیات تجاری محسوب می‌شود، گفت: باید معبرهای تجاری با روسیه را باز کنیم و شناسایی این معبرها بر عهده اتاق بازرگانی است.

حسینی‌پور با عنوان این که مراودات ما با روسیه باید افزایش یابد به ایجاد خط گردشگری خزر تا مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: برای فعال کردن این خط فعالان گردشگری دو استان را جمع کردیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۵ میلیون گردشگر برای زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند، گفت: باید حداقل نسبت به جذب ۲۰ درصد این گردشگران بعد از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) اقدام کنیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران باید از سهم ۲۹۰ میلیارد دلار واردات روسیه سهمش را کسب کند و در این راستا باید بازاریابی مناسبی داشته باشیم.

حسینی‌پور تصویب منطقه آزاد را آخرین شانس مازندران برای توسعه تجارت بیان کرد و گفت: آنچه که برای ما مهم است فرصت‌هایی است که در قالب منطقه آزاد برای تجار و بازرگانان ل تعرفه‌های گمرکی و غیره ایجاد می‌شود.

وی با بیانی که نمایندگان استان برای تصویب منطقه آزاد کمک زیادی کردند، گفت: اتاق بازرگانی باید ریل‌گذاری مناسبی ایجاد کند و اگر از این فرصت استفاده نکنیم دیگر هیچگاه نمی‌توانیم به اهداف دست یابیم.

استاندار مازندران راه‌اندازی اسکله ریلی را سبب تحول بزرگ در بندر امیرآباد دانست و گفت: اکنون برای وارد کشتی باید از گیلان کمک بگیریم در حالی که سه بندر در استان وجود دارد و باید مقدمات آن فعال شود.

Share