سفر یک هیات ۵۰ نفره از فعالان اقتصادی مازندران به سرپرستی استاندار به روسیه؛

فروش محصولات کشاورزی، مواد غذایی و برنج ایرانی در فروشگاه‎های زنجیره‌ای روسیه

قرارداد تامین محصولات کشاورزی بین یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه و پایانه صادراتی روماک گستر مازندران امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک هیات ۵۰ نفره از فعالان اقتصادی و بازرگانان مازندران به سرپرستی استاندار مازندران از چهار روز قبل به روسیه سفر کردند و در طی این مدت نشست‌هایی با استانداران سه استان روسیه و فعالان اقتصادی این کشور برگزار کردند.

در نشست فعالان اقتصادی روسیه یا هیئت اقتصادی مازندران قراردادی بین شرکت مادر تخصصی «تشیر» روسیه و شرکت روماک‌گستر مازندران برای تامین محصولات کشاورزی و باغی ایران امضا شد تا از این پس محصولات صادراتی با نام و نشان تجاری ایران در فروشگاه‌های زیرمجموعه این شرک تشیر در سراسر روسیه عرضه شود.

این قرارداد با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران و جلالی سفیر ایران در روسیه، بین ویکتور گریگوریان، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تشیر روسیه و قلی‌زاده مدیرعامل شرکت پایانه صادراتی محصولات کشاوزی روماک‌گستر مازندران امضا شد.

محصولات کشاورزی ایران هر چند در سال‌های اخیر به روسیه صادر می‌شد و افزایش قابل ملاحظه‌ای هم داشت، اما با انعقاد این قرارداد، علاوه بر تامین محصولات کشاورزی، باغی، مواد غذایی، گل و گیاه، مرکبات و برنج ایرانی برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرکت تشیر روسیه، همکاری مشترک در احداث گلخانه و زیرساخت‌های حمل و نقل نیز بین این دو شرکت آغاز خواهد شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه مراسم امضاء این قرارداد گفت: این سفر در راستای افزایش دیپلماسی اقتصادی دولت با هدف تقویت مناسبات با کشور‌های همسایه انجام شده است و تاکنون در ملاقات با مقامات و استانداران ۴ استان روسیه، توافقات خوبی بدست آمده است.

مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس در جویبار قرار دارد و به منظور آماده سازی، نگهداری، بازاریابی انواع محصولات کشاورزی و تسهیل در امر صادرات، در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و با داشتن ۷۸ هزار متر مربع سالن‌های مجهز برای آماده سازی، نگهداری، بسته بندی، در ۳ مرحله طراحی شده است که مرحله نخست آن با ظرفیت صادرات سالانه ۳۶۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، به بهره برداری رسیده است.

Share