رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد؛

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، برنج مازاد کشاورزان گیلان را توافقی خریداری می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز خرید توافقی برنج مازاد کشاورزان استان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای این برنج هارا از کشاورزان گیلان توافقی خریداری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سفر ماه گذشته وزیر جهاد کشاورزی به استان اظهار کرد: وی در این سفر در جلسه‌ای در محل استانداری اعلام کرده بود که برنج مازاد کشاورزان از ارقام پرمحصول را خریداری می‌کنیم که البته این موضوع محدود به برنج کشاورزان گیلان نیست.

وی خاطر نشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در گیلان گفته بودکه برنج مازاد کشاورزان استان را با کمک فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری خواهیم کرد که این مهم با توافقات انجام شده با این شرکت ها اجرایی شده‌است.

وی با تاکید براینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان مسئول خرید برنج مازاد کشاورزان استان نیست و وظیفه‌ و اعتباری برای این کار ندارد، اضافه کرد: فروشگاه های زنجیره‌ای بر اساس توافقاتی که در سطح وزارتخانه داشته اند برای خرید برنج مازاد کشاورزان گیلان اقدام می‌کنند و جهاد کشاورزی استان تنها هماهنگ کننده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۲۰۰ تن برنج مازاد کشاورزان استان توسط فروشگاه های زنجیره‌ای خریداری شده‌ است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی از قیمت این برنج‌ها اطلاع و نیز نقشی در آن ندارد و فروشگاه های زنجیره‌ای در توافق با کشاورزان برنج مازاد آنان را خریداری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌های تالش و بندرانزلی کار خرید برنج مازاد کشاورزان را آغاز کرده‌اند و این کار طی هفته جاری در استان شتاب بیشتری می‌گیرد.

Share