استاندار گیلان در مراسم یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلان:

جلوه‌های ایثار و شهادت با تولید محصولات فاخر تبیین شود | لزوم توجه به اشاعه فرهنگ قرآن کریم

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به اشاعه فرهنگ قرآن کریم و قرآن خوانی در کشور و به ویژه برای نسل جدید، افزود: تا زمانی در یک دست مردم قرآن و در دست دیگر شعار مبارزه با استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است دشمن را در تمامی حوزه‌ها شکست خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید لزوم توجه به آشنایی بیش از پیش نسل جدید با خاطرات و ویژگی‌های آزادگان، گفت: باید با ساخت محصولات فرهنگی فاخر و ارزشمند، خاطرات، زندگی‌نامه و ویژگی شهدا، جانبازان و آزادگان را برای نسل جدید تبیین کنیم و راه غلبه بر دشمنان همین است.

اسدالله عباسی در مراسم یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار و گرامیداشت شهدای مدافع حرم و امنیت استان در گلزار شهدای رشت با تبریک سالروز ورود آزادگان عزیز میهن اسلامی، اظهار کرد: اسرا و آزادگان نماد ایثار، فداکاری و ایمان بوده و در برابر دژخیمان رژیم بعث عراق ایستادگی کرده و با مقاومت خود باعث سربلندی این نظام مقدس شدند.

وی با اشاره به تبعیت اسرا از امام موسی کاظم (ع) در خصوص ایستادگی در برابر دشمن، گفت: در این استان ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده وجود دارد و آنان را باید پرچمدار و چراغ راه آیندگان دانسته و زیر پرچم شهدا، جانبازان و آزادگان حرکت کنیم.

عباسی، دشمنی استکبار و کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی و مردم را نماد مظلومیت اسلام دانست و بیان کرد: در دهه ۶۰ عده‌ای از جوانان ایران اسلامی به امام زمان خود لبیک گفته و با حضور در جبهه حق علیه باطل در مقابل آمریکا، رژیم صهیونیستی، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی که انواع سلاح و به ویژه بمب‌های شیمیایی را به رژیم بعث عراق دارند ایستادگی کرده و اجازه ندادند تا ذره‌ای از این خاک عزیز جدا شود.

وی، با بیان اینکه جبهه مقاومت و حق همیشه و در طول تاریخ ماندگار و سربلند است، تصریح کرد: جبهه مقاومت به دلیل توسل به ائمه اطهار و قرآن در طول تاریخ ماندگار و پایدار خواهد بود و دشمن از طریق جنگ ترکیبی قطعا توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حضور پرشور ورزشکاران در جبهه حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، گفت: در این استان ۳۶۰ شهید ورزشکار که با حضور خود در جبهه باعث سربلندی و حفظ پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی شدند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اشاعه فرهنگ قرآن کریم و قرآن خوانی در کشور و به ویژه برای نسل جدید، افزود: تا زمانی در یک دست مردم قرآن و در دست دیگر شعار مبارزه با استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است دشمن را در تمامی حوزه‌ها شکست خواهیم داد.

وی یکی از دلایل آشوب و اغتشاش در سال گذشته را تلاش برای‌ عدم اجرایی شدن سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: در سال گذشته دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را با مردمی کردن یارانه‌ها آغاز کرد و دشمن با آگاهی از این امر و با ایجاد یک جنگ شناختی و نرم مانع اجرایی برنامه‌های دولت سیزدهم در کشور شد ولی مردم با حضور خود این توطئه استکبار را سرنگون کردند و اکنون کشور در یک ریل‌گذاری مناسب قرار دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دژ مستحکم جمهوری اسلامی نفوذ و شکست ناپذیر است، تصریح کرد: مردم در جنگ اقتصادی، ترکیبی و چه در نبرد با دشمن در مرزهای کشور از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با ایستادگی در مقابل دشمن، درس ایثار و فداکاری را به جهانیان نشان دادند.

عباسی با تاکید بر برنامه ویژه استکبار برای به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی در منطقه، گفت: استکبار برنامه‌ریزی کرده بودند تا کشور را به مانند عراق، لیبی، سوریه و یمن در بیاورند ولی مردم باردیگر اثبات کردند که دژ مستحکم ایران اسلامی شکست ناپذیر است.

وی با درخواست از مردم در خصوص حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: دشمن با اطلاع‌رسانی غلط و امپراطوری رسانه‌ای علیه ایران اسلامی در حال پمپاژ اخبار دروغ علیه کشور است که در جهان بی‌سابقه است ولی مردم با حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی پاسخی محکم به دشمن خواهند داد.

Share