عضو مجمع نمایندگان گیلان: هنوز چای تولید شده امسال را نفروختیم

تا توانستند چای وارد کردند | سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتقادی به پرداخت مطالبات چایکاران ندارد

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه انبارهای ما پرشده از چای تولیدی و هنوز چای تولید شده امسال را نفروختیم، گفت: هنوز چای تولید شده چین اول و چین دوم در کارخانجات انبار شده و نمی‌توانند بفروشند که قفل ۲ انبار چای سنواتی هم باز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خبرنگاران متعهد و حرفه‌ای برای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و بیان واقعیت رسالت خطیری در جامعه برعهده دارند.

وی امیدافزایی در جامعه را از دیگر رسالت‌های خبرنگاران خواند و افزود: بیان کارکرد و اقدامات صورت گرفته در نظام و انقلاب اسلامی، امید را در جامعه زنده نگه می‌دارد اما متأسفانه دولتمردان، نهادها و دستگاه‌های مختلف به صورت جدی از ظرفیت خبرنگاران و اصحاب رسانه در این راستا بهره نگرفته‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه چای گفت: هنوز چای تولید شده چین اول و چین دوم در کارخانجات انبار شده و نمی‌توانند بفروشند که قفل ۲ انبار چای سنواتی هم باز شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه انبارهای ما پرشده از چای تولیدی و هنوز چای تولید شده امسال را نفروختیم، تصریح کرد: این چه سیاستی است که دولت دنبال می‌کند شما آمدید انبارهای چای سنواتی در لنگرود و صومعه سرا باز کردید یعنی می‌شود مشکل روی مشکل از طرفی دیگر دولت می‌آید ارز واردات را به یک شرکت وارد کننده می‌دهد ارز مربوط به پنج سال آینده را هم یکجا به این شرکت دادند، این‌ها تا توانستند چای وارد کردند.

وی امنیت غذایی را قانونی دانست که باید دست کشاورز را گرفت، افزود: شما نتوانستید هنوز چای داخلی خود را مدیریت کنید که هیچ از آن طرف چند مشکل برای کشاورز و کارخانجات ایجاد کردید؛ چرا زمینه برای واردکنندگان براحتی فراهم است؟

صفری به پرداخت نشدن مطالبات چایکاران اشاره و بیان کرد: ظاهراٌ سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتقادی به پرداخت مطالبات چایکاران ندارد دلیلش این است که کشاورز چون به ما مالیات نمی‌دهد چرا بخواهیم مطالباتش را به موقع پرداخت کنیم؛ این همه سال در لایحه بودجه آمده که دولت موظف است خرید تضمینی چای را انجام بدهد و هر سال در لایحه بودجه یک عددی بگذارد این تکلیف دولت است که مطالبات چایکاران را پرداخت کند.

وی در خصوص دغدغه‌های مردم برای گرانی قیمت نان گفت: دغدغه اول اکثر نمایندگان مجلس کمبود آرد و شکل توزیع آن است که وجود دارد اما دولت معتقد است که توانسته از طریق سامانه‌ای که تعریف کرده آن را مدیریت کند و به شکل مکانیزه در اختیار نانوایی‌ها قرار گیرد تا قاچاق آرد شکل نگیرد.

به گفته نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی یارانه ویژه دولت برای آرد و اینکه خودشان ادعا می‌کنند ۱۵ میلیون نفر هم در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند و این مسئله خود زمینه‌ای فراهم می‌کند که آرد ۳۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش شود.

صفری همچنین مدعی شد که این سیاست دولت که می‌خواست این مسئله را جبران کند سبب شد تا خیلی از نانوایی‌های ما امروز با کمبود آرد مواجه باشند یعنی مردم ما با کمبود نان مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مجلس هنوز نتوانسته سر مسئله آرد و نان دولت را قانع کند، تصریح کرد: چون نظام مالی دولت یک مقداری بهم ریخته خیلی مواقع دنبال این می‌شود که آرام آرام به سمت آزادسازی قیمت‌ها برود برای آرد هم یک یارانه سنگین پرداخت می‌شود و می‌خواهد آرد را گران کند اما هنوز روی بنزین نرفته هر چند برخی مواقع شوک‌های رسانه‌ای ایجاد می‌شود ولی در مسئله آرد از شوک رسانه‌ای خارج شده و الان در ۱۳ استان کشور به صورت پایلوت اجرایی شده و هنوز به استان ما نرسیده است.

Share