آنچه در جبهه اوکراین می‌گذرد مایه شرمساری است

پریگوژین: ارتش بلاروس را به دومین ارتش جهان تبدیل می‌کنیم

یوگنی پریگوژین در اظهاراتی عنوان داشته نیروهای واگنر برای مدتی در بلاروس می‌مانند، پریگوژین تصریح کرده “در صورت نیاز برای آنها (بلاروس) می‌جنگیم.”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر در سخنانی گفته “آنچه در جبهه اوکراین می‌گذرد مایه شرمساری است که ما نباید در آن شرکت کنیم.”

وی هم‌چنین اظهار داشته نیروهای واگنر برای مدتی در بلاروس می‌مانند و در این مدت ارتش بلاروس را به دومین ارتش برتر جهان تبدیل می‌کنند.

پریگوژین تصریح کرده “در صورت نیاز برای آنها (بلاروس) می‌جنگیم.”

خبرگزاری رویترز با انتشار ویدیویی منتسب به رئیس گروه نظامی واگنر عنوان کرد که این گروه دیگر در جنگ اوکراین شرکت نخواهد کرد و به آفریقا خواهد رفت.

در ویدیویی که رویترز نمی‌تواند صحت آن را به صورت قطعی مشخص کند، شخصی روس که صدایی مشابه به پریگوژین دارد ضمن استقبال از نیروهای واگنر در بلاروس، به آن‌ها گفت: ما آبرومندانه جنگدیم. شما کارهای زیادی برای روسیه انجام داده‌اید. آنچه که در جبهه در جریان است، فضاحتی می‌باشد که ما نیازی به دخالت در آن نداریم.

وی در ادامه به نیروهایش می‌گوید که رفتار خوبی با محلی‌ها داشته باشند و به آن‌ها دستور می‌دهد تا به ارتش بلاروس آموزش دهند و قوای خود را برای “سفری جدید به آفریقا” جمع کنند.

رئیس واگنر در این ویدیو در انتها گفت: شاید زمانی که دیگر مجبور به شرمسار کردن خودمان نشویم، به عملیات‌های نظامی ویژه در اوکراین بازگردیم.

این ویدیو در شب گرفته شده و تنها نیم‌رخ شخصی مشابه به پریگوژین در آن مشخص است.

در بخش دیگری از این ویدیو شخصی که صدایش شباهت زیادی به دمیتری اوتکین – شخصی که با تاسیس گروه واگنر کمک کرده بود – داشت به نیروهای واگنر گفت: این پایان کار نیست. این آغاز بزرگ‌ترین کار جهان است که به زودی انجام خواهد گرفت.

وی سپس به انگلیسی گفت: به جهنم خوش آمدید!

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر که شورش مسلحانه کوتاه مدت خود را با اهدافی نظیر برکناری سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ۲۳ الی ۲۴ ژوئن (۲ الی ۳ تیر) آغاز کرده بود، سرانجام با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس به شورش خود پایان داد و قرار شد که به بلاروس برود. همچنین به نیروهای پریگوژین که دوش به دوش او در جنگ اوکراین مبارزه می‌کردند، سه فرصت داده شد؛ اول اینکه یا به همراه رئیس‌شان (پریگوژین) به بلاروس بروند، یا با نیروهای مسلح روسیه ادغام شوند و یا به منزل بازگردند.

Share