دشمنی ادامه دار وزارت جهاد کشاورزی با برنج کاران؛

برنج از سبد کالاهای اساسی خارج شد | مذاکرات نمایندگان گیلان برای لغو این تصمیم

نجفی با بیان اینکه امسال برنج از سبد کالاهای اساسی خارج شده از افزایش چندین و چند برابری کودهای کشاورزی انتقاد کرد و گفت: مکاتباتی با وزیر جهاد انجام دادیم تا برنج حتما در سبد کالای اساسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، ابراهیم نجفی در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: منابع مختلفی برای صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده و دستگاه‌ها مکلف شدند اراضی که تحت مالکیت دولت در خارج شهرها قرار دارند را به طرح جهش تولید مسکن اختصاص دهند.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس در مورد کنترل بازار خودرو تصریح کرد: در کل کشور ۲۰ میلیون خودرو تردد میکنند که روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف مینمایند و طبق آمار و اطلاعات مصرف بنزین خودروهای داخلی در هر کیلومتر هشت لیتر است در حالیکه این عدد طبق استانداردهای اروپا زیر پنج لیتر است.

نجفی با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران ۳۷.۵ درصد بیشتر از میانگین جهانی است اضافه کرد: طبق قانون دولت مکلف شده بعد از سه سال بحث رقابت پذیری را در صنعت خودرو فراهم کند و وزارت صمت هم مکلف شده آئین نامه واردات خودرو را پس از تایید هیئت وزیران اجرایی کند که هم‌اینک مرحله اول واردات خودرو در حال انجام است.

وی از تغییر قانون اسقاط خودرو در مجلس خبر داد و تصریح کرد: بر اساس قانون،  سازندگان خودرو مکلف شدند به ازای هر چهار خودرویی که می‌سازند سالانه یک خودرو را اسقاط کنند و اگر خودرویی برای اسقاط نبود معادل یک و نیم درصد عدد آن را به صندوق سازمان صمت برای توسعه حمل و نقل عمومی واریز کنند.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس در ادامه به مشکلات تامین آب زراعی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ذخایر پشت سد سفیدرود کاهش چشمگیری داشته و کشاورزان با سختی سال زراعی را پشت سر گذاشتند شرکت آب منطقه‌ای آب بها را سه برابر افزایش داد که نمایندگان گیلان در مکاتباتی که با رئیس جمهور داشتند خواستار شدند تا این بها کاهش پیدا کند.

نجفی با بیان اینکه امسال برنج از سبد کالاهای اساسی خارج شده است از افزایش چندین و چند برابری کودهای کشاورزی انتقاد و اذعان کرد: در این مورد جدای از اینکه در صحن به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادیم نمایندگان گیلان مکاتبه‌ای هم با وزیر جهاد داشتند تا برنج حتما در سبد کالای اساسی قرار گیرد زیرا امسال فقط برای گندم، جو، کلزا و چغندر قند یارانه کود منظور شده بود.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از منابع آب‌بندان‌ها قرار بود فرآیند ساماندهی آنها توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام گیرد ابراز داشت: با تحقق این امر ذخیره آب کشاورزی در گیلان ۲۷۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد بنابراین اگر امسال ما در حوزه احیا آب‌بندان‌ها موفقیت لازم را کسب نکنیم به جد باید مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان پاسخگو باشد.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه یادآور شد: طبق آخرین برآورد شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برای بهره‌برداری از تصفیه خانه صنعتی فاضلاب آستانه اشرفیه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که اعتباراتی که امسال به ما تخصیص دادند شاید هزار سال طول بکشد تا بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم.

نجفی تصریح کرد: امسال قرار شد برای پنج شهرستان از جمله شهرستان آستانه اشرفیه با استفاده از ظرفیت شرکت خاتم‌الانبیا و با منابع تهاتر نفت مجتمع تصفیه خانه فاضلاب احداث شود که امیدواریم با این قرارداد شاهد حل موانع و مشکلات شهرستان باشیم.

وی در مورد بهبود وضعیت جاده آستانه به کیاشهر اضافه کرد: برای اصلاح روشنایی این جاده اخیرا اعتبار خوبی جذب کردیم و برای روکش آسفالت آن هم موافقت لازم را از سازمان مربوطه گرفتیم.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس خاطرنشان کرد: در مورد اسکله بندر کیاشهر و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس به مقدار ۲۱ هزار تن و پروژه‌های گردشگری هم تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما محیط زیست موانعی را ایجاد کرده که در صورت رفع آنها از سوی استاندار گیلان به زودی شاهد رونق اسکله بندر کیاشهر خواهیم بود.

Share