سیگنال مثبت مدیریت شهری به مردم؛

“میثاق” عهد شهرداری برای حل مشکل ترافیکی در سایه همدلی با شورا

احداث همزمان ۴ تقاطع غیرهمسطح در رشت توسط شهرداری میتواند نقطه عطفی در مدیریت شهری برای اقدامات بزرگتر در ماه‌های آینده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی که اندکی بیشتر از ۲ ماه از آغار فعالیت رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت می‌گذرد با اجرای طرح میثاق (اجرای تقاطعهای همسطح، غیرهمسطح، بازگشایی معابر و…) عملا رشت به یک کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد.

سالهاست که مشکلات ترافیکی در کنار پسماند به عنوان معضلات اساسی رشت مطرح است، در این بین نیز از سال گذشته اقدامات اساسی در لندفیل سراوان توسط شهرداری رشت با حمایت دولت سیزدهم انجام گرفت.

از سوی دیگر با انتخاب شهردار جدید رشت توسط شورا، اختلافات در بین مدیریت شهری جای خود را به همدلی و هم افزایی اعضای شورا و شهرداری برای پیشبرد امور داد.

رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت نیز از همان ابتدای کار وعده داد که به جای شعار و مصاحبه دنبال همکاری با شورا برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر است.

در همین راستا در گام اول فراخوان اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح شهید باهنر، تقاطع غیر همسطح آیت الله رودباری، تقاطع غیرهمسطح شهید حمیدیان و تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی شهر رشت صادر شده و طی روزهای آینده با انتخاب پیمانکار عملا این پروژه‌ها وارد فاز اجرایی خواهند شد.

احداث این پروژه‌ها از آن جهت حائز اهمیت است که طی سالهای اخیر پروژه‌های عمرانی شاخصی در شهر صورت نگرفته و عملا به دلیل ضعف حمل و نقل عمومی شاهد مشکلات روزافزون ترافیکی در سطح شهر هستیم، بنابراین احداث همزمان ۴ تقاطع غیرهمسطح در رشت میتواند نقطه عطفی در مدیریت شهری برای اقدامات بزرگتر در ماه‌های آینده باشد.

بدون تردید موفقیت شهرداری رشت میتواند کارنامه مثبتی از شورای ششم در اذهان به یادگار بگذارد.

Share