رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلانیان بافرهنگ بیش‌ از پیش نیازمند دریافت خدمات دندانپزشکی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز گیلانیان به ارائه خدمات مطلوب دندانپزشکی، گفت: استان گیلان و مردم بافرهنگ آن بیش از هرزمانی نیازمند دریافت خدمات کمی و کیفی دندانپزشکی هستند و این مهم در گرو تلاش همگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با جمعی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی گروه دندانپزشکی، پاتولوژی و رادیولوژی فک و صورت در سالن اجلاس حوزه ریاست، اظهار کرد: خدمات کمی و کیفی همه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه به‌ویژه اعضای هیئت‌علمی گروه دندانپزشکی خوب است، اما باید تقویت شود.

وی با اشاره به بخشی از کمبودهای زیربنایی و ساختاری پیرامون دندانپزشکی، افزود: در بخشی از زیرساخت‌های دندانپزشکی با کمبودها و بعضاً با نقیصه‌هایی مواجه هستیم که باید با کمک یکدیگر آن‌ها را احصا و حل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف همه فعالین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ارتقای نظام سلامت استان دانست و گفت: دانشگاه در دوره کنونی درصدد است تا با توسعه مشارکت و برقراری عدالت، ارتقای نظام سلامت را در تمام بخش‌ها شاهد باشیم.

آشوبی با گلایه از طولانی بودن فرایند صدور و تمدید پروانه فعالیت دندان‌پزشکان گیلانی، تصریح کرد: زمان ثبت و تائید یا رد پروانه فعالیت دندان‌پزشکان نباید از دو هفته، فراتر باشد.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه باید در کنار اعضای هیئت‌علمی قرار بگیرد، گفت: جهش در نظام آموزشی، درمانی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید با تعامل و تلاش مضاعف، محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت کاهش دغدغه‌های اعضای هیئت‌علمی تأکید کرد و گفت: برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت در گرو حل و رفع مشکلات اعضای هیئت‌علمی و مقابله صریح و سریع با تعارض منافع است.

آشوبی با اشاره به نیاز گیلانیان به ارائه خدمات مطلوب دندانپزشکی، گفت: استان گیلان و مردم بافرهنگ آن بیش از هرزمانی نیازمند دریافت خدمات کمی و کیفی دندانپزشکی هستند و این مهم، مستلزم تلاش همگانی است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا رفع کامل مشکلات دانشکده دندانپزشکی در کنار اساتید و ذینفعان آن خواهد ماند، افزود: دغدغه‌های مطرح‌شده گروه‌های فعال در دانشکده دندانپزشکی، دغدغه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و مصمم بر حل آن‌ها هستیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست، دکتر رضا طایفه دولو – رئیس دانشکده دندانپزشکی رشت و اعضای هیئت‌علمی مدعو، به بیان دغدغه‌ها، نقیصه‌ها، چالش‌ها و همچنین درخواست‌ها به جهت افزایش کمی و کیفی خدمات آموزشی – درمانی دندانپزشکی در استان گیلان پرداختند.

Share