رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

الحاق پنجمین CT اسکن دولتی گیلان به ناوگان سلامت طی یک سال اخیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از الحاق پنجمین CT اسکن دولتی گیلان به ناوگان سلامت طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: همچنان سیر صعودی استقرار تجهیزات پزشکی و توسعه سلامت گیلان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری با تبریک دهه غدیریه اظهار کرد: دین اسلام، صرفاً به رابطه انسان با خدا نپرداخته بلکه در سطوح وسیع به رابطه انسان با مردم در محیط اجتماعی و اصل خدمت گذاری به مردم می‌نگرد و به آن اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) مبنی بر اینکه مسؤولیت‌ها در حکومت اسلامی ودیعه و امانت هستند، افزود: به‌راستی حکومت وسیله آب‌ونان نیست بلکه تنها در خدمت گذاری به مردم خلاصه می‌شود و لذتی که در خدمت به خلق وجود دارد، برای خادمان راستین آن بسیار لذت‌بخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان با اشاره به اینکه عرصه سلامت یکی از بسترهای خدمت به مردم است، گفت: در تعابیر دینی از امنیت و سلامتی به‌عنوان دو نعمت بزرگ یادشده و هرچقدر در این دو عرصه خدمتی برای مردم انجام شود نفعش هم به خدمتگزاران و هم به دریافت‌کنندگان آن خواهد رسید.

دکتر سالاری با اشاره به محروم بودن استان گیلان از زیرساخت‌های حوزه سلامت به‌ویژه در بخش درمان، خاطرنشان کرد: پارها گفته‌ام زیرساخت‌های سلامت گیلان به لحاظ توسعه از بسیاری از استان‌ها عقب‌مانده و باید برای ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه سلامت استان شبانه‌روزی تلاش کرد و از هیچ کوششی دریغ ننمود.

وی با اشاره به ساختار عظیم و بسیار پراکنده حوزه سلامت گیلان و در عین‌حال فرسودگی‌ها و عقب‌ماندگی‌های رسوب شده در آن، تصریح کرد: حوزه سلامت گیلان شامل دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت است که به لحاظ توسعه بسیار عقب هستند به‌گونه‌ای که مراکز بیمارستانی به قدمت یک قرن در آن‌ها وجود دارد و یا اینکه محیط آموزشی در آن‌ها منقضی شده و تجهیزات درمانی و پزشکی در آن ناکافی و بعضاً فرسوده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در طی یک سال اخیر تمام تلاش خود را فارغ از هر نوع نگاهی به خدمت گذاری در عرصه سلامت به‌ویژه در توسعه زیرساخت و سلامت مردم به کار گرفته، افزود: اقدامات قابل‌توجهی در حوزه سلامت به‌ویژه در احداث خانه‌های بهداشت و بهسازی آن‌ها، احداث و راه‌اندازی مراکز تشخیص پزشکی نظیر CT اسکن، سونو، آنژیو، MRI، احداث و توسعه اورژانس بیمارستان‌ها، مراکز دیالیز و شماری دیگر از خدمات مشابه در استان صورت گرفته که در مقایسه با ادوار گذشته سیر صعودی به خود گرفته و همچنان نیز در حال افرایش است.

دکتر سالاری با اشاره به انقلاب صورت گرفته در استقرار و راه‌اندازی CT اسکن در مراکز بیمارستانی گیلان، گفت: طی یک سال اخیر بیمارستان‌های آستارا، لاهیجان، رودبار و رودسر مجهز به دستگاه CT اسکن شده‌اند درحالی‌که در طول ۱۰ سال اخیر تنها دو CT اسکن به ناوگان تجهیزات پزشکی گیلان اضافه‌شده بود.

وی با اعلام اینکه پنجمین دستگاه CT اسکن یک سال اخیر نیز وارد گیلان شده، افزود: این دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس جزء دستگاه CT های اهدایی سازمان جهانی بهداشت است که توانسته‌ایم برای گیلان جذب کنیم و این اقدام برای حوزه سلامت استان حائز اهمیت بوده و به بیمارستان رازی رشت اختصاص‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌های ملی و استانی را در توسعه سلامت استان به کار گرفت، گفت: تا زمانی که بار امانت و مسؤولیت سلامت مردم این استان را بر عهده‌دارم تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری از ظرفیت‌های ملی و استانی در جهت اعتلای سلامت مردم به کارخواهم گرفت تا حوزه سلامت گیلان نه به‌اندازه استان‌های هم‌جوار بلکه به متوسط شاخص‌های توسعه کشور نزدیک شود.

Share