عضو شورای شهر خمام؛

پیگیری‌ها در استان برای ابلاغ طرح هادی خمام بی‌نتیجه بود | میدان ولیعصر نماد بی نظمی است

ایمان سهیلی نائب‌ رییس شورای اسلامی شهر خمام بار دیگر از بی‌نتیجه‌ ماندن پیگیری‌ها در خصوص ابلاغ طرح هادی جدید این‌ شهر گلایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایمان سهیلی ظهر امروز در جلسه عادی این‌شورا در ساختمان شهرداری، عنوان کرد: از استاندار گیلان پیش‌تر تقاضا نموده تا در مقوله ابلاغ طرح مذکور نگاه ویژه‌ای به شهر خمام داشته باشد، اما پس‌ازآن با وجود برگزاری جلسه‌ای در همین‌راستا در استانداری، این‌جلسه نیز فاقد خروجی بوده و همچنان شاهد مراجعات متعدد به شهرداری‌وشورا و بلاتکلیفی شهروندان هستیم.

وی با تاکید بر آنکه در یکی‌از جلسات آتی ضمن دعوت از رسانه‌های استان، درخواست خود را خطاب به رییس‌جمهور تکرار خواهیم کرد، تصریح کرد: اگر حمایت دستگاه قضایی نبود، موضوع مذکور به یک‌ بحران تبدیل میشد.

این‌ عضو شورا همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب میدان ولیعصر (عج) کمربندی خمام در سال‌های متمادی، افزود: شهرداری و شورای ششم با وجود آنکه اختیاری در رابطه با کمربندی نداشته، اما برای حفظ آبروی شهر یا بهتر بگوییم آبروی استان، اقدامات عمرانی را در فاز اول که پرنمودن گودال چهارمتری با حدود یک‌هزار تا یک‌هزاروپانصد کامیون خاک بوده انجام‌ داده، ولی انجام فازهای دوم و سوم نیازمند حمایت مسوولان بالادست است.

سهیلی با تاکید بر آنکه مرحله دوم شامل المان‌سازی و اجرای آن، و همچنین مرحله سوم نگهداری و بهره‌برداری است، گفت: مسافران و گردشگران بسیاری از این‌نقطه عبور نموده و این‌میدان به نماد بی‌نظمی در این‌استان تبدیل شده است.

وی با تقدیر از حمایت رییس دادگستری استان برای رقم‌خوردن اقدامات عمرانی صورت‌گرفته، یادآور شد: اگر مدیری در مقوله میدان ولیعصر کوتاهی‌نموده باید مورد بازخواست قرار گرفته و دلیل آن مشخص شود.

نایب‌رییس شورا، ادامه داد: خمام از ظرفیت‌های مختلفی همچون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری، محیط‌زیستی، منابع‌طبیعی و حتی شیلات برخوردار بوده، که به‌عنوان ظرفیت‌های ملی برشمرده می‌شوند؛ لذا یکی‌از ایده‌ها می‌تواند المان‌سازی همانند یک موزه‌ی روباز باشد، که هر اداره‌کل می‌تواند سهمی در این‌امر ایفا نماید.

سهیلی با تاکید بر آنکه اگر مشارکتی صورت‌نپذیرد نیز بازهم کار عمرانی بر زمین نخواهد ماند و شهرداری‌ و شورا تلاش خود را برای تحقق آن انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: از استاندار گیلان تقاضا داریم در این‌خصوص ورود نموده و ادارات کل را برای رسیدگی به وضعیت میدان ولیعصر (عج) مجاب و متقاعد نماید.

Share