در جلسه شورای شهر خمام مطرح شد؛

باید بین شخصی‌ساز و بسازبفروش تفاوت قائل شد | شهرداری گزارش مالی شفاف ارائه نمی‌کند

احمدنیا با تاکید بر آنکه عده‌ای با هزاران گرفتاری قصد ساخت‌وساز یک منزل شخصی را داشته و باید برای آنان فرقی با بسازبفروش‌ها قائل شد، افزود: در کمیسیون جریمه‌های بالایی لحاظ می‌گردد، که اگر برای شخصی‌سازها مراعات نشود، درحق شهروندان ظلم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام‌نیوز، عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه گزارشی مکتوب درخصوص هزینه‌کرد ۲ قطعه زمین و ۱ باب مغازه فروخته‌شده به شورا ارائه نگردیده، عنوان کرد: اگرچه مدیرمالی شهرداری بر حدود ۲۰ میلیارد تومان بدهی دوره گذشته اذعان داشته، اما چون گزارش مالی مناسبی به شورا ارائه نمی‌گردد از جزییات هزینه‌های صورت‌گرفته، درآمدهای حاصله یا میزان پرداخت مطالبات پیمانکاران مطلع نیستیم.

اسماعیل احمدنیا در بیستمین‌ جلسه عادی شورا در ساختمان شهرداری با تاکید بر آنکه فروش اموال با موافقت این‌شورا صورت‌گرفته‌بود، افزود: شهرداری از کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و تجدیدنظر نیز بیش‌از ۵ میلیارد تومان برای خلافی و جریمه پول اخذ نموده، اما در این‌خصوص هم گزارش مکتوبی مشاهده نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر آنکه عده‌ای با هزاران گرفتاری قصد ساخت‌وساز یک منزل شخصی را داشته و باید برای آنان فرقی با بسازبفروش‌ها قائل شد، افزود: در کمیسیون جریمه‌های بالایی لحاظ می‌گردد، که اگر برای شخصی‌سازها مراعات نشود، درحق شهروندان ظلم شده است.

این‌ عضو شورا با بیان اینکه مخالفت خود را با ادامه‌ی فروش اموال اعلام می‌دارم، ادامه داد: شهرداری باید نسبت به درآمدزایی و هزینه‌کرد درآمد حاصله در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی مبادرت نماید، بدون‌آنکه بخواهیم مغازه یا زمینی‌را به فروش قرار دهیم.

احمدنیا با بیان اینکه بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ تصویب شده اما هنوز روکش آسفالت خیابان‌ها و معابر صورت نپذیرفته، یادآور شد: اگر نتوانیم این‌مهم را در فصل تابستان محقق کنیم، در فصل‌های پاییز و زمستان نیز نمی‌توانیم.

در ادامه عضو دیگر شورا با تاکید بر اینکه از شهرداری انتظار می‌رود به‌صورت تمام‌قد مقابل ساخت‌وسازهای غیرمجاز بایستد، گفت: ما نباید شهروندان را به انجام ساخت‌وساز غیرمجاز تشویق نماییم.

ایمان سهیلی با بیان اینکه متاسفانه گاهی‌اوقات آنقدر شرایط را برای شهروندان سخت گرفته‌ایم که از گرفتن مجوز صرف‌نظر نموده و به خلاف‌سازی روی می‌آورند، اذعان داشت: علاوه‌برآنکه انتظار ما از شهرداری درخصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز مراقبت بیشتر است، انتظار می‌رود بین افرادی‌که با انواع گرفتاری و قرض‌وقوله برای اولین‌بار اقدام به ساخت‌وساز نموده و افرادی‌که رویکرد شغلی آنان بدین‌صورت‌است تفاوت قائل شوند.

همچنین جلیل غیاثی در واکنش به ترک جلسه توسط مهدی عاشوری به‌دلیل‌عدم برخورداری از زمان نطق پیش‌ازدستور، تصریح کرد: برای نطق پیش‌ازدستور می‌بایست قبل‌از جلسه هماهنگی و اخذ نوبت صورت می‌گرفت، که انجام نشده بود.

این‌ عضو شورا با بیان اینکه همه باید مشخص‌نماییم که ضوابط و قوانین را قبول داریم یا خیر، ادامه داد: درغیراینصورت بی‌نظمی در جلسات حاکم‌شده و نمی‌توانیم دستورات هرجلسه را قرائت و رسیدگی نماییم؛ لذا درصورتی‌که اجازه قرائت نطق پیش‌ازدستور به‌دلیل‌عدم هماهنگی قبلی داده نشد، نباید کدورت و ناراحتی ایجاد گردد.

درخواست‌های شهرداری مبنی‌بر بازسازی و تعمیر زمین فوتبال علی بحری، تفویض اختیار به معاون شهردار، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، مجوز خرید بالابر آتش‌نشانی، پرداخت پاداش به کارکنان خدماتی و فضای‌سبز، بازگشایی معبر فرهنگیان و فروش ۵ قطعه زمین جهت هزینه‌کرد برای پروژه‌های عمرانی از جمله موضوعات جلسه روز گذشته بوده است.

Share