مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

پروژه‌های افزایش ظرفیت، موجب پایداری شبکه برق شدند

بهمن داراب‌زاده گفت: صنعت برق برای عبور از پیک بار، چه در تابستان و چه در زمستان با مشکلات فراوانی روبه‌رو است که برای غلبه بر این مشکلات از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پروژه‌های افزایش ظرفیت با حداقل هزینه، نتایج مطلوب و خوبی را به همراه داشت و باعث بهبود وضعیت شبکه شد.

بهمن داراب‌زاده گفت: صنعت برق برای عبور از پیک بار، چه در تابستان و چه در زمستان با مشکلات فراوانی روبه‌رو است که برای غلبه بر این مشکلات از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کند.

وی افزود: به مدار آوردن نیروگاه‌ها و واحدهای نیروگاهی، حداکثرسازی استفاده از تولید مولدین مقیاس کوچک، اجرای طرح مدیریت مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی، جمع آوری مراکز غیر مجاز و توقف فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز در تابستان و… تدابیر و برنامه‌هایی است که برای عبور از پیک بار اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: از جمله این کارها، پروژه‌های افزایش ظرفیت در بخش خطوط و پست‌های برق است تا بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز مشترکان در پیک بار بود و پایداری شبکه برق را حفظ کرد.

وی افزود: در چند سال گذشته، صنعت برق کشور از نظر منابع مالی با محدودیت‌هایی رو به رو بود که اجرا و احداث پروژه‌های انتقال و فوق توزیع را در بخش‌های نیروگاه، خطوط و پست‌ها با چالش‌هایی رو به رو کرد که در این شرایط، پروژه‌های افزایش ظرفیت بسیار کارآمد و مناسب بود و با حداقل هزینه، نتایج مطلوب و خوبی را به همراه داشت و باعث بهبود وضعیت شبکه شد.

داراب‌زاده گفت: شبکه برق گیلان از نظر وضعیت بار در شرایط مناسبی قرار نداشت، به نحوی که بسیاری از خطوط و پست‌ها در وضعیت پرباری به سر می‌بردند که با اجرای پروژه‌های افزایش ظرفیت در بخش خطوط و پست ها، به وضعیت بهتری دست یافتیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در سال جاری نیز، پروژه‌های مختلفی را در بخش افزایش ظرفیت خطوط و پست‌ها در دست اجرا داریم که می‌توانند در عبور موفق از پیک بار سال، نقش بسزایی داشته باشند.

Share