مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان اعلام کرد:

بهره‌برداری از پروژه اتصالات پست غرب رشت

بیژن در مورد مزایای پروژه در حال احداث اتصالات ۲۳۰ کیلوولت پست غرب رشت، گفت: تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت در ناحیه شمال و غرب شهر رشت، بهبود پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و رفع مشکل حبس تولید نیروگاه پره سر از مزایای مهم این پروژه می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان گیلان، از پروژه در حال احداث اتصالات ۲۳۰ کیلوولت پست غرب رشت بازدید کردند.

محبت بیژن، مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه، گفت: پروژه اتصالات ۲۳۰ کیلوولت پست غرب رشت شامل ورود و خروج خطوط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی-پونل و رشت شمالی-سیادتی در پست غرب رشت در فاصله تقریبی ۲۲ کیلومتری از پست رشت شمالی و به طول تقریبی ۲/۸ کیلومتر مدار در صورت تامین به موقع نقدینگی قبل از پیک بار سال آتی به بهره برداری می‌رسد.

بیژن در مورد مزایای این پروژه گفت: تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت در ناحیه شمال و غرب شهر رشت، بهبود پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و رفع مشکل حبس تولید نیروگاه پره سر از مزایای مهم این پروژه می‌باشد.

وی افزود: کاهش بارگذاری خطوط ۲۳۰ کیلوولت مجاور، افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت برق‌رسانی به غرب شهر رشت و اتصال شبکه انتقال مرکز استان به نیروگاه پره سر از دیگر مزایای پروژه می‌باشد.

مجری طرح خطوط گفت: از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه، تأمین کامل تجهیزات مورد نیاز و اجرای ۳ دستگاه فونداسیون می‌باشد و ۳ دستگاه فونداسیون باقیمانده توسط شرکت هشتپر بتن در حال اجرا می‌باشد. فرایند انتخاب پیمانکار اجرایی نصب برج و سیم کشی نیز در دست اقدام بوده و در صورت تامین به موقع نقدینگی و رفع ممانعت‌های حقوقی، این پروژه قبل از پیک بار سال آتی برقدار خواهد شد.

گفتنی است که این پروژه از سال ۹۸ شروع شده و با اعتباری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال، تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شایان ذکر است که‌عدم تامین به موقع نقدینگی جهت پرداخت پیش پرداخت‌های قرارداد و صورت وضعیت‌های پیمانکار، شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده مرتبط با آن، ممانعت‌های شدید ایجاد شده در مسیر احداث فونداسیون و افزایش قیمت مصالح ساختمانی در منطقه نسبت به سایر نقاط کشور از جمله مشکلات پیش روی اجرای این پروژه می‌باشد.

Share