میراث فرهنگی گیلان: تخریب پوسته هتل تهران بندرانزلی بدون اخذ مجوز انجام شد

هتل تهران بندرانزلی به طور کامل تخریب شد | بنای داخلی پیش از این تخریب شده بود

در واکنش به اعتراض فعالان اجتماعی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان اعلام کرد که تخریب پوسته هتل تهران بندرانزلی بدون اخذ مجوز انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هتل تهران در بندرانزلی، صبح روز جمعه به صورت کامل تخریب شد!

در همین حال سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرده که متاسفانه تخریب پوسته هتل تهران بندر انزلی بدون اخذ مجوز انجام شده است.

محمدرضا امیری‌نژاد افزود: طی مکاتبات متعدد و در راستای پاسخ به استعلام‌های مراجع ذیربط از جمله دادستانی، فرمانداری و شهرداری با بازدیدهای مکرر مشترک هربار از سوی این اداره کل بر لزوم حفظ پوسته هتل (در هر شرایط) تاکید شده بود.

وی اظهار کرد: اکنون با توجه به اینکه بدون اخذ مجوز به تخریب پوسته اقدام شده است علاوه بر طرح شکایت در مراجع قضایی با توجه به مستندات موجود، مالک پس از تعهدنامه محضری مکلف به بازسازی بنا بصورت عین به عین (طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری تاریخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۱ با کلیه مشخصات اعم از ارتفاع قدیمی بنا، فرم، الگو و ابزار تزئینی که در نمای پوسته اصلی و قدیمی بنا موجود بوده) زیر نظر کارشناسان فنی این اداره کل است.

هتل تهران در میدان تاریخی شهر بندری انزلی قرار داشت که بناهایی نظیر ساختمان داوود زاده(هتل گل سنگ)، عمارت قندچیان، ساختمان دادگستری و مجموعه‌ کلیسا هم در پیرامون آن به ثبت رسیده است.

Share