فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی در لنگرود | معرفی متهم ۴۷ ساله به مرجع قضایی

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لنگرود خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی در پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با متخلفان و مجرمان، اظهار داشت: حفظ اراضی ملی از دست‌اندازی سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود توسط فردی سودجو، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد، افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان بیان داشت: در بازدید از این زمین مشخص شد، فرد مورد نظر ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را با بلوک‌های سیمانی محصور کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۴۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر عزم راسخ مجموعه انتظامی در برخورد با پدیده زمین‌خواری و متصرفان اراضی ملی از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share