فرمانده انتظامی گیلان اعلام کرد:

ممانعت پلیس از ورود خودروهای شخصی پلاک غیربومی به گیلان

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از منع تردد و ممنوعیت‌های ترافیکی در تعطیلات پیش رو خبر داد و گفت: تمامی خودروهای شخصی پلاک غیربومی که قصد ورود به استان را دارند توسط دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از منع تردد و ممنوعیت‌های ترافیکی در تعطیلات پیش رو خبر داد و گفت: تمامی خودروهای شخصی پلاک غیربومی که قصد ورود به استان را دارند توسط دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

سردار عزیزاله ملکی در تشریح اجرای طرح محدودیت‌های تردد کرونایی در گیلان اظهار داشت: منع تردد و ممنوعیت‌های ترافیکی در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به افزایش آمار مبتلایان به این ویروس منحوس از ساعت از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه ۲۸ تیر ماه آغاز و تا پایان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز شنبه مورخ ۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ادامه دارد و از ورود و خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و غیربومی به استان گیلان جلوگیری می‌شود.

وی هدف از اجرای ممنوعیت‌های تردد کرونایی را کاهش و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس دانست و ضمن تاکید بر حضور ماموران انتظامی در محورهای ورودی گیلان و ممانعت آن‌ها از ورود مسافران به داخل شهرهای استان و بازگشت آن‌ها به شهرهای مبدأ افزود: تمامی خودروهای شخصی با پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند توسط دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: رانندگانی که به ممنوعیت‌های تردد توجه نکنند بر اساس وضعیت رنگ‌بندی در شهرهای با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی و زرد مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون خواهند شد.

وی به رانندگان خودرهای با پلاک بومی توصیه کرد برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی گیلان پرهیز کنند.

این مقام ارشد انتظامی به استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از ساعت ۲۲:۰۰ تا ۰۳:۰۰ اشاره کرد و گفت: همکاری و مشارکت مردم در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش بسیار مهمی در کاهش تلفات ناشی از این ویروس منحوس دارد.

سردار ملکی اذعان داشت: ممنوعیت‌های تعیین شده شامل خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی و حمل کالاهای اساسی، فاسد شدنی و فرآورده‌های سوختی نمی‌باشد.

وی از حضور پلیس در مناطق ساحلی و تفرجگاهی استان گیلان در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور کاهش و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس خبر داد و افزود: ماموران پلیس با آن دسته از رانندگانی که با بی‌توجهی به محدودیت‌ها در این مناطق حضور یابند نیز برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه لیست مبتلایان به ویروس کرونا که موضوع نقض شرایط قرنطینه آن‌ها توسط وزارت بهداشت قطعی شناخته شده است، برای اعمال جریمه به ناجا ارسال شده گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با رصد هوشمند، نسبت به اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی ناقضان قرنطینه کرونا اقدام خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه تمام مجوزهای صادر شده برای سفر در تعطیلات پیش رو باطل است و هیچگونه مجوز جدیدی به جز موارد ضروری برای سفر صادر نخواهد شد تصریح کرد: آن دسته از شهروندان که به دلایل موجه تقاضای صدور مجوز و سفر به سایر شهرها را دارند، باید شماره خودرو آن‌ها از لحاظ داشتن بیمه نامه معتبر، فقدان شکایت قضائی و تخلفات رانندگی و از همه مهمتر راننده خودرو باید از لحاظ فقدان نمره منفی کنترل و سپس برابر ضوابط اقدام شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از شهروندان خواست با رعایت محدودیت‌های کرونایی یاریگر پلیس و کادر درمان برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند.

Share