فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد:

دستگیری سارق غیر بومی و حرفه‌ای مغازه در شهرستان رشت

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق غیر بومی و حرفه‌ای مغازه در شهرستان رشت و اعتراف این فرد به ۳۰ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی، پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: امنیت محصول یک فرآیند جمعی است و به عنوان یک ضرورت همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

وی در ادامه به وقوع چند فقره سرقت از مغازه طی ماه‌های گذشته در شهرستان‌های مختلف گیلان و پیگیری موضوع توسط پلیس اشاره کرد و گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به جا مانده در صحنه‌های جرم، هویت سارق این پرونده‌ها را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی و برنامه‌ریزی لازم، سارق حرفه‌ای و غیر بومی مورد نظر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، افزود: این فرد در تحقیقات پلیس به ۳۰ فقره سرقت مغازه در استان‌های گیلان، قزوین، مازندران و آذربایجان غربی اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: سارق ۴۰ساله پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر توجه و رعایت مردم به هشدارها و توصیه‌های انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت، تصریح کرد: پلیس برای پیشگیری از بروز جرایم به ویژه سرقت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

Share