مقامات ترکیه اعلام کردند:

ترکیه ۱۱ عضو «حلقه جاسوسی موساد علیه ایران» را بازداشت کرد

مقامات ترکیه اعلام کردند که ۱۱ تن از اعضای یک شبکه وابسته به موساد را، که علیه فعالیت‌های تجاری ایران در استانبول اقدام می‌کردند، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورو نیوز، مقامات ترکیه اعلام کردند که ۱۱ تن از اعضای یک شبکه وابسته به موساد را، که علیه فعالیت‌های تجاری ایران در استانبول اقدام می‌کردند، بازداشت کرده‌اند.

سازمان اطلاعات ملی ترکیه می‌گوید شبکه جاسوسی موساد، یک شرکت و ۲۳ نفر را که روابط تجاری با ایران داشتند، هدف قرار داده بود.

به گزارش روزنامه دیلی صباح (نزدیک به حزب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه) نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور برای مدت یک سال و نیم این شبکه جاسوسی را تحت نظر داشتند.

«سلجوق کوچوککایا» رهبر این گروه، از طریق یکی از اعضای جنبش گولن به نام سرکان اوزدمیر به خدمت موساد درامده بود. سرکان اوزدمیر از پرسنل سابق ارتش بوده است که در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به آمریکا فرار کرده بود.

گزارش می‌افزاید که  کوچوککایا با نیروهای اطلاعاتی موساد در اروپا ملاقات کرده و پس از استخدام نیرو، ماموریت یافته تا از اعضای خانواده افراد هدف، تماس‌های تلفنی، حساب‌های بانکی، پروازهای خارجی و دارایی‌های ملکی آن‌ها اطلاعات کسب کند.

سازمان اطلاعاتی ترکیه گفته است که سلجوق کوچوککایا و اعضای حلقه‌اش بعد از ارسال یک بسته تهدیدآمیز برای یکی از افراد هدفشان، بازداشت شدند. بنا بر اعلام این سازمان، دو نفر از یازده نفر بازداشتی تبعه ترکیه بوده‌اند.

اسرائیل که به‌ندرت علناً در مورد اقدامات موساد اظهارنظر می‌کند، در مورد این اتهامات نیز واکنشی نشان نداده است.

در ماه‌های اکتبر و دسامبر سال گذشته نیز ترکیه مدعی شد که شمار قابل توجهی از عناصر موساد را شناسایی و دستگیر کرده است. آنکارا در آن زمان شمار دستگیری‌ها را ۴۴ نفر در دسامبر و حدود ۱۵ نفر در اکتبر اعلام کرده بود.

Share