حسینی: حتی یک ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری پرداخت نشده است

بی توجهی سازمان برنامه و بودجه به آسایشگاه سالمندان و معلولین گیلان

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان از بلاتکلیفی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: سازمان برنامه بودجه گیلان در اختصاص این مبلغ بی تفاوت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدعلی حسینی مدیر عامل آسایشگاه سالمندان و معلولین استان گیلان پیش از ظهر روز شنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: وظیفه ما این است که عملکرد خود را برای مردم اطلاع‌رسانی کنیم زیرا بخش زیادی از اداره این‌ آسایشگاه با کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه نگاه او اصلا سیاسی نیست و قدردان زحمات همه کسانی است که به این مجموعه کمک‌ می کنند، افزود: بر خودم واجب میدانم در ابتدا از دولت بسیار تشکر می‌کنم زیرا در گذشته یارانه هر ۲ ماه یا ۴ ماه پرداخت می‌شد.

وی با قدردانی از شورای شهر رشت و حمایت های همیشگی  دکتر نوبخت اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ نفر در این آسایشگاه زندگی می‌کنند که از این تعداد ۲۰۱ نفر خانم و ۲۶۳ نفر آقا هستند.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان از نگهداری ۲۷۲ نفر بی سرپرست در آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان خبر داد و افزود: نیمی از از تعداد ۴۷۴ بیمار تحت پوشش این مجموعه، بی سرپرست هستند.

حسینی با اشاره با اینکه از همه شهرهای استان در این آسایشگاه حضور دارند و ۵ درصد تحت پوشش این مجموعه غیر بومی و غیر گیلانی هستند، گفت: آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان فرا استانی است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

وی با اشاره به بدهی ۵ و نیم میلیارد تومانی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت در گذشته، بیان کرد: این بدهی در سال ۱۴۰۰ به ۸ میلیارد تومان رسید اما با پیگیری‌های انجام شده ۵ و نیم میلیارد تومان آن شامل بخشودگی شد و حدود ۳ میلیارد بعدی تسویه شد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با بیان این مطلب که برای توسازی نیاز به اعتبارات دولتی داریم، گفت: سال ۹۸ در سفر ریاست جمهوری ۱۷ میلیارد تومان به آسایشگاه تخصیص یافته بود که بعدها به ۱۰ میلیارد تومان رسید و از همان سال تا کنون یک ریال از این مبلغ پرداخت نشده است.

حسینی با گلایه از بی تفاوتی سازمان برنامه و بودجه استان در اختصاص بودجه مصوب شده سفر ریاست جمهوری به گیلان برای نوسازی این مجموعه، تصریح کرد:  اشکالی که وارد می‌کنتد این است که سند آسایشگاه به نام علوم پزشکی است، ما نمی‌خواهیم که خلاف قانون حرکتی صورت بگیرید ولی بلاخره برای پرداخت این اعتبار راه‌هایی نیز وجود دارد.

وی در مورد دوران کرونا گفت: شرایط بسیار سختی داشتیم و خوشبختانه با تلاش کادر درمان و همکاری مردم همگیری کرونا در آسایشگاه نداشتیم.

مدیر عامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت به اموال‌های اهدایی از سوی مردم اشاره کرد و گفت: تا کنون ۴ باب منزل مسکونی و ۶ قطعه زمین صیفی کاری، تجاری و کشاورزی و ۵ دستگاه خودرو  دریافت کردیم.

حسینی، اضافه کرد: در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای اداره این مجموعه نیاز بود که ۱۲ میلیارد تومان آن توسط مردم به صورت نقدی و غیرنقدی تأمین شد.

Share