در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد؛

توضیحات رئیس شورای شهر درباره مشکلات پرسنل قراردادی شهرداری رشت

کارگرنیا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از آنها سابقه بالای ۲۰ سال خدمت در شهرداری را دارند، به دیارمیرزا گفت: این پرسنل‌ها غالبا جزء مدیران میانی و ارشد هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت در مورد تجمع جمعی از پرسنل قراردادی شهرداری رشت در مقابل استانداری گیلان به دیارمیرزا گفت: تعدادی از پرسنل شهرداری قبل از سال ۹۰ به صورت شرکتی در قسمت‌های مختلف خدمت می‌کردند. در سال ۹۰ بر اساس مصوبه هیات وزیران و همچنین مصوبه شورای شهر رشت این تعداد پرسنل تبدیل وضعیت به قراردادی شدند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه هرساله قرارداد این پرسنل تمدید می‌شد، گفت: تمدید قراردادها ادامه داشت تا اینکه اخیرا شکایتی صورت گرفت که بر اساس آن پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکیل شد و از سوی دیگر نامه‌ای به شهرداری ارسال شد تا میزان و نحوه پرداختی هایی که در این سال‌ها انجام گرفته، اعلام شود.

وی افزود: شهرداری رشت نیز با توجه به تشکیل پرونده قضایی برای تمدید قرارداد و نحوه پرداخت به این پرسنل با چالش مواجه شد.

رییس شورای شهر رشت با بیان این مطلب که چندین جلسه با دادستان جلسه در همین مورد برگزار شده، افزود: تصمیم گرفته شد که در اسرع وقت یعنی تا دو هفته اینده نتیجه بررسی این پرونده مشخص شود تا شهرداری اقدامات لازم برای  تعیین و تکلیف در مورد تبدیل وضعیت این تعداد پرسنل را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از آنها سابقه بالای ۲۰ سال خدمت در شهرداری را دارند، به دیارمیرزا گفت: این پرسنل‌ها غالبا جزء مدیران میانی و ارشد هستند.

کارگرنیا افزود: باید یکسری ضوابط در جهت فراخوان و مراحل گزینشی صورت میگرفت که متاسفانه انجام نشده بود و ایراداتی نیز به مصوبه شورای شهر وارد شد که این ایرادات هم تا حدودی درست است.

رئیس شورای شهر رشت یادآور شد: اما این افراد که چندین سال در شهرداری خدمت کرده اند، مقصر نیستند و مراحل گزینه‌اش برای آن‌ها انجام شده و خدمت کردند. در واقع مشکل اصلی‌ عدم رعایت فرم اداری در تبدیل وضعیت این پرسنل در سال ۹۰ بود که تلاش خودمان را انجام خواهیم داد تا این مشکل حل شود.

Share