رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس؛

برخی با بهانه‌های بی‌پایه تعطیلات شنبه را بی اهمیت جلوه می‌دهند

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه پیگیری به ثمر رسیدن ساماندهی تعطیلات هستم، گفت: برخی با بی اعتنایی به آمار، ایراد می‌گیرندکه تعاملی با کشورهای دنیا نداریم و تعطیلی شنبه اهمیتی ندارد تعطیلی روز شنبه را بی اهمیت جلوه می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن پیرهادی در گفتگوی رادیویی، ایجاد تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه را استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری دانست و گفت: برغم تجارت ۱۱۳ میلیارد دلاری ایران با کشورهای مختلف جهان، با توجه به حجم مناسب و روبه رشد تعاملات تجاری کشورمان با دنیا را داریم. متاسفانه برخی بدون در نظر گرفتن  آمار ایراد می‌گیرند و می گویند تعاملی با کشورهای دنیا نداریم و تعطیل نبودن شنبه اهمیتی ندارد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با تاکید بر اینکه تعطیلات کشور ما نسبت به سایر کشورها کمتر است، افزود: تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری است، با توجه به اینکه میزان تعطیلات در کشور نسبت به دنیا خیلی پایین‌تر است، تعطیلات مناسبتی ملی و مذهبی و همچنین تعطیلی رسمی روز جمعه ۷۹ روز است؛ درحالی‌که میانگین تعطیلی در دنیا ۱۲۵ روز است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: در ایران، پنج‌شنبه‌ها فقط در بعضی از شهرها تعطیل و جمعه به‌صورت رسمی تعطیل است. از سوی دیگر شنبه‌ها و یکشنبه‌ها عموم کشورهای دنیا تعطیل هستند و در عمل چهار روز تعاملات تجاری و اقتصادی خود را با دنیا قطع کرده‌ایم. زمانی که می‌خواهیم با دنیا تعامل کنیم، کشورهای جهان در تعطیلات هستند و زمانی که آنها فعالیت می‌کنند، در ایران تعطیلی وجود دارد و به همین جهت چهار روز کاری فرصت تعامل با دنیا را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی روز شنبه به معنای حل مسائل اقتصادی کشور به صورت کامل نیست، اظهار داشت: تعطیلی شنبه حتماً یک فرصت مناسبی برای جامعه اقتصادی ایجاد می‌کند؛ اما مسلماً این به معنای حل مسائل اقتصادی به طور کامل نیست و تأثیر تحریم بیشتر از این مقدار است.

عضو‌هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی تعطیلات موضوعی است که از ۱۰ الی ۱۵ سال پیش در کشور مطرح بوده است، گفت: نقاط قوت خوبی برای ساماندهی تعطیلات در کمیسیون اجتماعی مطرح شده است و شخصاً پیگیری کرده‌ام که این موضوع زودتر به ثمر برسد.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه اثر مطلوب در اقتصاد دارد و یک روز به زمان تعامل اقتصادی کشورمان با دنیا اضافه می‌کند،در شرایط موجود شاهد تحرکات مطلوبی از سوی دولت با کشورهای منطقه و فرامنطقه هستیم و در نتیجه نیازمند افزایش زمان تعامل اقتصادی هستیم.

Share