رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت در تعطیلی پنجشنبه یا شنبه مختار است | کاهش ساعات اداری تا ۴۰ ساعت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مباحث مطرح شده در کمیسیون اجتماعی مجلس بر این بود که دولت در تعطیلی پنجشنبه یا شنبه مختار عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی اسماعیلی در گفتگو با مهر اظهار کرد: لایحه دولت براساس اصلاح ماده ۸۱ قانون خدمات کشوری مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات از ۴۴ ساعت به ۴۲ ساعت بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پنجشنبه‌ها در تهران تعطیل است و در سایر شهرستان‌ها نیز کارکنان در ادارات حاضر می‌شوند مقرر شد تا برای حمایت از کارکنان شهرستان‌ها و بها دادن به اوقات فراغت خانواده‌ها ساعات کاری تعدیل و تعطیلات هفتگی به دو روز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس مباحث مختلفی مطرح شد تا در نهایت اعضای کمیسیون به کاهش ساعات اداری تا ۴۰ ساعت در هفته رأی دادند.

اسماعیلی ادامه داد: قرار است در پنج روز کاری کارکنان هشت ساعت در ادارات حاضر باشند تا کار موظفی خود را انجام دهند.

وی افزود: با کاهش ساعات اداری دو پیشنهاد مطرح شد که اولین پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها بود که با توجه به رسم و رسوم ایرانیان در انجام مراسمات و برنامه‌های دینی، مذهبی و تفریحات آخر هفته بخشی از نمایندگان اصرار بر تعطیلی نمایندگان داشتند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان نیز با مطرح کردن مسائل اقتصادی و تقویت روابط تجاری و بازرگانی با کشورهای مختلف تاکید کردند تا تعطیلی شنبه لحاظ شود.

اسماعیلی بیان کرد: در رأی گیری اعضای کمیسیون تعطیلی شنبه‌ها رأی آورد تا به دولت پیشنهاد شود به جای تعطیلی پنجشنبه شنبه به عنوان روز تعطیل انتخاب شود.

وی اظهار کرد: البته در روزهای اخیر تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد کردند تا به لایحه دولت برگردیم که در این صورت ما پیشنهاد کاهش ساعات اداری را به ۴۰ ساعت ارائه خواهیم کرد تا دولت با اختیار خود از بین پنجشنبه و شنبه تعطیلی هفته را اعلام کند.

اسماعیلی افزود: سیاست دولت در این لایحه سکوت و عدم تمایل به اعلام تعطیلی آخر هفته است ولی به نظر می‌رسد با توجه به نامگذاری سال در مهار تورم و رشد تولید تعطیلی شنبه‌ها در صحن رأی آورده و نظر موافق دولت باشد.

Share