امام جمعه بندر آستارا خطاب به خودروسازان؛

باقری ارومی: اگر نمی‌توانید خودروی با کیفیت بسازید کار را به کاردان بسپارید

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خطاب به شرکت‌های خودروسازی گفت: چطور رویتان می شود خودروهای بی‌کیفیت را با قیمت گزاف به مردم تحمیل کنید و اگر نمی‌توانید کار را به کاردان بسپارید تا تحول و شگفتی در صنعت خودروسازی را هم مشاهده کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ۲۵ ذیقعده روز دحوالارض به بیان اهمیت این روز در تعالیم اسلامی پرداخت.

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه گسترش زمین و نزول اولین رحمت الهی در مراحل خلقت از محل کعبه و سرزمین مکه آغاز شده است، افزود: گسترش عدالت در جهان در ظهور و قیام جهانی حضرت مهدی (عج) نیز از کنار خانه کعبه و سرزمین مکه اتفاق خواهد افتاد و این موضوع اهمیت و جایگاه خانه کعبه را بیشتر آشکار می‌کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه در تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان به دو موضوع مهم و کلیدی ایمان و امید اشاره کرد و گفت: همانطور که امام خامنه‌ای عزیز فرمودند: برای حل تمام مشکلات و پیشرفت کشور باید ایمان و امید را در جامعه زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه امید آفرینی در عرصه عمومی نیاز به سه ضلع؛ امنیت، کارآمدی و اعتمادعمومی دارد، اضافه‌کرد: امید آفرینی در میدان مهم احساس و عمل شکل می‌گیرد و اگر امیدآفرینی فقط میدان احساس بدون هیچ عمل اثرگذاری باشد نتیجه عکس خواهد داد، همچنین اگر در میدان عمل اقدامات خوبی صورت بگیرد ولی با استفاده از رسانه به اطلاع مردم نرسد و یا روایت غلط به مردم ارائه شود، اعتماد عمومی را در پی نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا در بخش دیگری از سخنان خود رونمایی از موشک فراصوت فتاح را یک دستاور بسیار مهم برای کشور عزیزمان دانست و ضمن تشکر از نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان پیام‌های این موفقیت بزرگ پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه اولین پیام این موشک این است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند حالت بازدارندگی نیروهای مسلح ما از وضعیت دفاعی به تهاجمی تغییر پیدا کرده و کوچکترین اقدام نسنجیده‌ای را در دورترین نقاط و در کمترین زمان با بالاترین سرعت پاسخ خواهیم داد، ادامه داد: دستیابی به این دانش وفناوری توسط فرزندان همین مرز و بوم صورت گرفته و این خود نشان دهنده رشد علمی و شکل گیری یک زنجیره علمی و صنعتی است که با سرعت به راه خود ادامه می‌دهد و افق‌های پیش رو را فتح خواهد کرد.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی اظهارکرد: پیام دیگر این موفقیت، هشداری به صنعت خودروسازی داخلی است، وقتی دانشمندان عزیز ما چنین قدرت و صنعت انحصاری را که در اختیار چند کشور معدود بوده به دست می‌آورند و با موفقیت عملیاتی می‌کنند چطور رویتان می‌شود خودروهای بی‌کیفیت را با قیمت گزاف به مردم تحمیل کنید و اگر نمی‌توانید کار را به کاردان بسپارید تا تحول و شگفتی در صنعت خودروسازی را هم مشاهده کنید.

امام جمعه بندر آستارا در بخش پایانی ضمن تشکر از اقدامات خوب صورت گرفته بعد از مطالبه‌گری در تریبون نماز جمعه برای رفع مشکلات در حوزه بارانداز ریلی، از مدیرانی که بعد از بیان مطالبات مردم در نمازجمعه اقدام به اصلاح امور می‌کنند تقدیر کرد و گفت: متاسفانه بعضی‌ها هم کارهای عمومی را بخاطر منافع شخصی به تأخیر می‌اندازند و مانع خیر می‌شوند.

Share