حسن محمدیاری؛

اشتغال که نمی‌توانیم ایجاد کنیم حداقل مانع خود اشتغالی جوانان نشویم

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران بخش کرگانرود با بیان اینکه بهسازی مسیر دسترسی به ییلاق سوباتان از مطالبات به حق مردم بخش کرگانرود میباشد گفت: پس از سال‌ها توقف پروژه، بهسازی و آسفالت ۱۵ کیلومتر از مسیر ییلاقی کیشون بن به سوباتان در دست اجرا قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن محمدیاری نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیان داشت: بخش کرگانرود با دارا بودن ۴۰ هزار هکتار جنگل و ۲۰ هزار هکتار مرتع و همچنین ۱۰۰۰ هکتار نوار ساحلی دارای موقعیت خاصی از نظر منابع طبیعی میباشد و انتظار میرود که انفال و موهبت‌های الهی در چهارچوب قانون و رعایت خط قرمزها در خدمت مردم قرار گیرند.

محمدیاری با بیان اینکه حل مشکلات مردم در گرو همدلی مسئولین میباشد به اجرای طرح کاداستر اشاره داشت و گفت: اجرای طرح کاداستر و ماده ۴ قانون ساماندهی اراضی ملی میتواند دغدغه‌های مردم را در موضوع ساخت و ساز بکاهد.

نماینده تالش در حضور مدیرکل منابع طبیعی استان خواستار تسریع در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی اراضی شد و عنوان داشت: یکی دیگر از مطالبات مردم به خصوص افراد آسیب‌پذیر تحت پوشش، تخصیص درختان ساقط شده به این افراد برای رفع نیاز است.

محمدیاری با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر ۱۰۳ کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد به موضوع احداث پروژه بندر تالش اشاره داشت و گفت: به واسطه اقتداری که مردم به ما دادند و مطالبه‌گری که داشتیم توانستیم موضوع بندر تالش را جا بیاندازیم که در سفر اخیر ریاست محترم دادگستری نیز بدان اشاره شد.

وی افزود: این پروژه میتواند در حوزه اشتغال و معیشت تاثیر گذار باشد و امیدواریم با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه اجرایی شود.

نماینده تالش راه دسترسی به ییلاق سوباتان را از مطالبات به حق مردم بخش کرگانرود برشمرد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته پروژه‌ی بهسازی و آسفالت مسیر کیشون بن رزه بسک پس از سال‌ها توقف به دلیل اختلافات میان مسکن و شهرسازی و اداره راه، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ۱۵ کیلومتر مسیر مذکور به ییلاق سوباتان بهسازی، رگلاژ و آسفالت خواهد شد و انتظار داریم مسئولین منابع طبیعی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کلبه‌ها و آلاچیق‌های سر راهی مناطق گردشگری تالش خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات دولت وقتی ما نمیتوانیم برای جوانان شغل ایجاد کنیم حداقل مانع خود اشتغالی جوانان نشویم.

محمدیاری افزو:د مردم بهترین حافظان منابع طبیعی هستند و این افراد خود حافظان واقعی جنگل‌ها هستند و باید شناسنامه دار شوند.

محمدیاری در پایان با بیان اینکه مردم همواره در کنار نظام بوده‌اند و تسریع در رسیدگی به امورات مردم را از مسئولین خواستار شد.

Share