مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان؛

ورود ۷۷۶ هزار خودرو و افزایش ۱۲ درصدی ورود مسافران نوروزی به گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ورود حدود ۷۷۶ هزار خودرو به این استان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز طرح نوروزی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در محورهای گیلان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، غلامعلی نیک فهم با اشاره به داده‌های آماری سفرهای نوروزی از ابتدای طرح تاکنون، اظهار کرد: گیلان در طرح سفرهای نوروزی یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار منصوبه در راه‌های مواصلاتی استان گیلان همزمان با آغاز طرح نوروزی، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در محورهای گیلان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ورود حدود ۷۷۶ هزار خودرو به این استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود ۵۲۰ هزار خودرو از گیلان خارج شدند.

نیک فهم از افزایش ۱۲ درصدی ورود مسافران به گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری، خروج خودروها از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

وی، محور آزادراه قزوین – رشت را محور پر تردد ورود مسافران نوروزی به گیلان برشمرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین – رشت با ورود بیش از ۴۰۶ هزار خودرو و پس از آن محور رامسر – چابکسر با ورود بیش از ۲۰۵ هزار وسیله نقلیه صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه متوسط تردد در محورهای مواصلاتی این استان ۷۱۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است، گفت: اوج تردد در محورهای استان مربوط به سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ با متوسط تردد ۸۹۰ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

نیک فهم با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل گیلان مربوط به محور امامزاده هاشم – سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۳ هزار خودرو بوده، اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری بیشترین میزان خروجی از طریق محور چابکسر – رامسر با میزان تردد ۱۶۹ هزار و ۴۷۸ وسیله نقلیه بوده است.

Share