از 23 اسفندماه گذشته تا ششم ماه جاری

ورود افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو به گیلان

بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار گیلان از ابتدای طرح نوروزی ( ۲۳ اسفندماه گذشته تا ششم ماه جاری) یک میلیون و ۱۶ هزار و ۱۳۹ دستگاه خودرو وارد استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار گیلان از ابتدای طرح نوروزی ( ۲۳ اسفندماه گذشته تا ششم ماه جاری) یک میلیون و ۱۶ هزار و ۱۳۹ دستگاه خودرو وارد استان شد.

محمدرضا نازک کار عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این میزان ورودی خودروها به استان نسبت به سال گذشته نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی است.

وی اظهار کرد: همچنین از نظر آمار خروجی استان در این مدت، تعداد ۸۱۲ هزار و ۴۰۷ وسیله نقلیه از استان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیشترین میزان ورودی را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با تردد ۴۷۷ هزار و ۹۸۲ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر-چابکسر با میزان تردد۳۲۱ هزار و ۷۱۹ وسیله نقلیه بوده است.

نازک کار تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با ۷۱۹ وسیله نقلیه چهارمین استان پرتردد کشور بوده است که در این مدت و در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد (هشت و شش دهم درصد )رشد از نظر متوسط تردد ساعتی در استان را نشان می دهد.

طرح نوروزی راهداری گیلان با ۴۸۲ نیروی راهدار در قالب ۴۱ گروه راهداری، تا نیمه فروردین ماه جاری ادامه دارد.

Share