مدیرکل راهداری گیلان خبر داد؛

بارش یک متری برف در محور اسالم – خلخال | اعلام وضعیت جاده های سطح استان

مدیرکل راهداری گیلان، با اشاره به توقف بارش برف در محور اسالم – خلخال به ارتفاع یک متر، گفت: بارش برف در چهار شهرستان آستارا، رودبار، سیاهکل و انزلی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، غلامعلی نیک فهم، از بارش شدید برف در دو سیاهکل – دیلمان و رودبار – حشمت آباد خبر داد و اظهار کرد: حداکثر ارتفاع برف در محور سیاهکل – دیلمان به ۴۵ سانتیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه حداکثر ارتفاع برف در محور رودبار – حشمت آباد نیز ۱۵ سانتیمتر است، گفت: شاهد توقف بارش برف در محور اسالم – خلخال با حداکثر ارتفاع ۱۰۰ سانتیمتر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، همچنین از توقف برف در محور ماسال – گیلوان به ارتفاع ۶۰ سانتیمتر خبر داد و اضافه کرد: بارش برف در محورهای فومن – ماسوله(۱۵ سانتیمتر) و شفت – امامزاده ابراهیم – امامزاده اسحاق(۱۰ سانتیمتر) و قوشه لانه – کلیشم(پنج سانتیمتر) نیز متوقف شده است.

نیک فهم با اشاره به بارش خفیف برف در محورهای پونل – خلخال، رودسر – لات محله، شوک – ملکوت، بلوردکان – خصیب دشت و بهارستان – آقچای، تصریح کرد: ارتفاع برف در این محورها بین ۱۰ تا ۴۵ سانتیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در گردنه الماس به ۱۰۰ سانتیمتر رسیده و بارش متوقف شده است، گفت: شاهد توقف بارش برف در گردنه حیران به ارتفاع ۶۰ سانت نیز هستیم، اما در گردنه کوهین محور رشت – قزوین بارش خفیف برف به ارتفاع ۱۰ سانت داریم.

مدیرکل راهداری گیلان از بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان های رودبار، سیاهکل، انزلی و آستارا خبر داد و متذکر شد: در سایر محورهای مواصلاتی گیلان باران می بارد، اما کلیه راه های اصلی و فرعی بازگشایی شده و از صبح امروز پاکسازی راه های روستایی را آغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه فقط محور پونل – خلخال به دلیل وقوع کولاک و احتمال ریزش بهمن مسدود است، تاکید کرد: رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

Share