در تعطیلات هفته گذشته صورت گرفت؛

اقامت بیش از ۲میلیون گردشگر در گیلان | گیلان پنجمین استان پرتردد کشور

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: ۲میلیون و ۲۷۵هزار و ۳۶۴گردشگر در تعطیلات عید فطر گیلان از گیلان دیدن کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در تعطیلات عید فطر ۴۸۷هزار و ۵۳۹ خودرو وارد استان شد.

شهرود امیرانتخابی افزود:در این مدت ۲میلیون و ۹۱۹هزار و ۲۵۷هزار نفر شب مسافر در استان اقامت کردند.

در ایام تعطیلات عید سعید فطر ۱۱ هزار نفر گردشگران داخلی و خارجی از موزه های گیلان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: قلعه رودخان که بزرگترین دژ نظامی کشور می باشد در ایام تعطیلات عید سعید فطر میزبان بیش از ۵ هزار گردشگران داخلی و خارجی بوده است که رتبه اول در بازدید گردشگران از این قلعه بوده است.

شهرود امیر انتخابی گفت: در این آمارها موزه میراث روستایی گیلان ۳۴۸۶ نفر بازدید رتبه دوم، موزه میراث فرهنگی ماسوله با بیش از ۲۰۸۲ نفر رتبه سوم را دارا بوده است. موزه تاریخ چای لاهیجان ۲۴۶ نفر و همچنین موزه باستان شناسی و مردم شناسی رشت ۱۷۰ نفر بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند.

وی در انتها اظهار داشت: قلعه رودخان مانند سال های قبل از لحاظ گردشگری پیشتاز بوده و در صدر بیشترین بازدید کنندگان موزه های گیلان قرار دارد.

ورود بیش از ۴۸۷ هزار خودرو به استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز از ورود بیش از ۴۸۷ هزار خودرو به استان خبر داد و گفت: طبق آمار دریافتی از ۴۲سامانه تردد شمار در گیلان در تعطیلات هفته گذشته ۴۸۷هزار و ۵۳۹خودرو به استان وارد و ۴۹۷هزار و ۱۸۰خودرو از استان خارج شد.

محمدرضا نازک کار افزود: ۱۷خرداد با ثبت تردد ۱میلیون و ۷۸۰هزار و ۹۳۴خودرو پرترددترین روز تعطیلات هفته گذشته در گیلان بود.

وی اعلام کرد: در تعطیلات هفته گذشته جاده لاهیجان به لنگرود با ۲۵۱هزار و ۳۸۰دستگاه تردد، لنگرود به لاهیجان با ۲۳۱هزار و ۶۱۷ دستگاه تردد و آستانه اشرفیه به لاهیجان با ۲۲۱هزار و ۴۰۳دستگاه تردد به ترتیب پرتردد ترین جاده های گیلان بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: گیلان در تعطیلات هفته گذشته از نظر میانگین تردد ساعتی با ۸۴۱ وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد کشور بود.

Share