مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

ورود تورهای گردشگری به ماسوله و قلعه رودخان ممنوع شد

ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ممنوعیت اجرای تور به ماسوله خبرداد و افزود: با توجه به فعالیت‌ها و زحمات کارشناسان و فعالین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مسئولین استان انتظار می‌رود شاهد به تحقق پیوستن ثبت جهانی ماسوله پس از سال‌ها انتظار باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از ممنوعیت اجرای تور به ماسوله خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فراهم نمودن شرایط برای حضور ارزیابان سازمان یونسکو جهت ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله مقتضی است شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور از برنامه ریزی جهت بازدید از مکان مذکور تا تاریخ ۱۲ مهرماه سال جاری خودداری بعمل آورند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: با توجه به فعالیت‌ها و زحمات کارشناسان و فعالین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مسئولین استان انتظار می‌رود شاهد به تحقق پیوستن ثبت جهانی ماسوله پس از سال‌ها انتظار باشیم.

جهانی در پایان ضمن درخواست همکاری فعالین گردشگری کشور و استان در خصوص یاری به تحقق این امر ملی، افزود: از ورود تورهای گردشگری تا پایان مراحل ثبت ممانعت بعمل خواهد آمد و به یاری خداوند متعال پس از ثبت این استان همچون گذشته میزبان گردشگران از سراسر جهان خواهد بود.

ممنوعیت اجرای تور به دژ تاریخی قلعه رودخان

ولی جهانی روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت؛ با توجه به ورود حجم بالای خودرو و کثرت گردشگران و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی و پذیرایی، و کنترل پسماند زباله در مسیر منطقه مذکور از دفاتر، شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خواست تا از برنامه ریزی و حضور در مسیر و مکان قلعه‌رودخان در تاریخ‌های هفدهم و هجدهم ماه جاری خودداری کنند.

او در ادامه گفت: یکی از وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حفظ بناها و جاذبه گردشگری بعنوان اموال بیت‌المال بوده و استفاده بیش از ظرفیت از سایت‌های تاریخی و مناطق گردشگری می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به جاذبه‌های ملموس تاریخی و طبیعی استان وارد نماید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در پایان اذعان داشت: در تعطیلات پایان هفته از ورود تورهای گردشگری به منطقه مذکور جلوگیری بعمل خواهد آمد و در صورت مساعد بودن شرایط از هفته‌های آینده کما فی سابق میزبان گردشگران خواهیم بود.

Share