راهکارهایی برای سفر ارزان به مشهد

به عمده‌ترین هزینه‌های سفر مشهد و راهکارهایی برای کاهش این هزینه‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

شهر مشهد به عنوان قطب گردشگری مذهبی در کشورمان شناخته می‌شود و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر داخلی و خارجی است. علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی بسیاری را می‌توانید در مشهد تجربه کنید. با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر، مهم‌ترین دغدغه مسافران در خصوص هزینه‌های سفر است. گاهی این نگرانی آن‌قدر زیاد است که بسیاری از افراد قید سفر رفتن را می‌زنند. اما راهکارهایی وجود دارد تا به کار گرفتن آن‌ها سفر ارزان و راحتی را تجربه کنید. در ادامه به عمده‌ترین هزینه‌های سفر مشهد و راهکارهایی برای کاهش این هزینه‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین هزینه‌ها در سفر به مشهد کدام است؟

هزینه بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و اقامتگاه، غذا و خورد و خوراک، تفریحات و حمل و نقل درون‌شهری از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که در سفر به مشهد خواهید داشت. با شناخت هزینه‌های لازم می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید و مخارجتان را تا جای ممکن کاهش دهید. جهت پایین آوردن هزینه‌ها و تجربه یک سفر ارزان و مقرون به صرفه بهتر است پیش از سفر برنامه‌ریزی کنید و به راهکارهایی که در ادامه گفته‌ایم توجه کنید.

سفر در ایام خلوت و غیرتعطیل

یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های سفر مربوط به زمان و تاریخ دقیق سفر است. ناگفته نماند که انتخاب تاریخ سفرتان هم در تعیین هزینه‌های شما مؤثر است. حتما می‌پرسید چگونه؟ در ایام تعطیلات نوروز، هنگام مراسم‌های مذهبی یا شهادت و ولادت‌ها هزینه‌های سفر شما بیشتر می‌شود. زیرا به دلیل افزایش تقاضا، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تعرفه‌های خود را بالاتر می‌برند و ظرفیت بلیط‌های قطار و هواپیما هم زودتر تکمیل می‌شود. مثلا اگر از شیراز قصد سفر به مشهد را دارید ممکن است بلیط هواپیما شیراز مشهد قیمت بیشتری نسبت به ایام خلوت داشته باشد. درست است که سفر به مشهد در ایام شلوغ و مناسبت‌ها حال و هوای خاصی دارد اما اگر سفر خود را به ایام غیرتعطیل موکول نکنید هم از خلوتی لذت خواهید برد و هم هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

سفر با قطار یا خودروی شخصی

انتخاب وسیله نقلیه و تهیه بلیط از مهم‌ترین قسمت‌های برنامه‌ریزی هر سفر است. با توجه به گران بودن بلیط هواپیما، سفر هوایی گزینه مناسبی برای یک سفر ارزان به حساب نمی‌آید. شما می‌توانید با قطار سفر کنید، زیرا هم ایمنی لازم را داراست و هم مقرون به صرفه است. بلیط قطارهای متنوع با امکانات و قیمت‌های مختلف موجود است. قطارهای اتوبوسی جزو ارزانترین قطارها هستند و بعد از آن‌ها قطارهای کوپه‌ای ۶ نفره هزینه مناسب‌تری دارند.

گزینه دیگر سفر با خودروی شخصی است. مثلا اگر ساکن تبریز هستید و نمی‌خواهید برای تهیه بلیط هواپیما تبریز مشهد یا بلیط قطار آن هزینه کنید سفر با ماشین شخصی گزینه خوبی است. مزیت دیگر سفر با خودرو این است که در حمل و نقل درون شهر مشهد راحت خواهید بود و هزینه تاکسی یا اتوبوس نخواهید داد.

رزرو هتل ارزان‌قیمت

رزرو هتل یا اقامتگاه یکی دیگر از مهم‌ترین مخارج سفر شماست. مشهد شهر بزرگی است و انواع هتل‌ها و سوئیت‌های مختلف برای انتخاب و رزرو پیش روی شماست. در صورتی که نمی‌خواهید هزینه هنگفتی بابت هتل‌های چند ستاره بپردازید می‌توانید یکی از هتل‌های سه ستاره یا هتل آپارتمان‌های اطراف حرم را رزرو کنید. نکته مثبت ماجرا اینجاست که با انتخاب اقامتگاه نزدیک به حرم، هزینه‌های حمل و نقل و رفت و برگشت به حرم از لیست مخارجتان حذف خواهد شد.

سفر با تور

پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر هزینه‌های موجود را بسنجید و تورهای گردشگری را چک کنید. گاهی اوقات آژانس‌های مسافرتی تخفیف‌های خوبی برای تور شهر مشهد در نظر می‌گیرند. درنتیجه هزینه تور مشهد کمتر از سفر شخصی خواهد بود. مزیت دیگر سفر با تور این است که از برنامه‌ریزی و دغدغه‌ برای محل اقامت یا غذا هم بی‌نیاز خواهید شد و سفر راحت‌تری را تجربه می‌کنید.

 

تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما

پیش از سفر بلیط‌های موجود هواپیما را بررسی کنید. در بعضی روزها و ساعات بلیط‌ چارتری و لحظه آخری هواپیما با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسد. کافی است وسایلتان آماده باشد و ظرف چند ساعت خودتان را به فرودگاه برسانید. بسیاری اوقات شرکت‌های ریلی هم بلیط قطار را در ساعات پایانی با تخفیف ارائه می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای اطلاع از بلیط‌های ارزان و لحظه آخری اپلیکیشن سفرمارکت را روی گوشی همراهتان نصب کنید.

 

استفاده از حمل و نقل عمومی

هزینه حمل و نقل درون‌شهری یکی از مخارج عمده شما در سفر به مشهد خواهد بود. اگر با ماشین شخصی به مشهد سفر کنید از گرفتن تاکسی بی‌نیاز خواهید بود. اما اگر ماشین نداشته باشید باید برای رفت و برگشت به حرم یا دیگر نقاط شهر هزینه کنید. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از اتوبوس یا متروی مشهد استفاده کنید. با این کار هزینه‌های شما تا حد زیادی پایین می‌آید.

 

کاهش هزینه غذا و خورد و خوراک

یکی از مهم‌ترین لذت‌های هر سفر رستوران‌گردی و خوردن غذاهای اصیل آن شهر و منطقه است. هزینه خورد و خوراک در طول سفر مهم‌ترین بخش مخارج شماست. اگر با تور سفر نمی‌کنید و باید برای هر وعده غذا تهیه کنید می‌توانید لیستی از رستوران‌های ارزان و باکیفیت تهیه کنید و به آن‌ها سر بزنید. گزینه دیگر رزرو هتل آپارتمان و سوئیت‌هایی است که آشپزخانه و وسایل پخت و پز دارند. با رزرو این نوع اقامتگاه لازم نیست برای هر وعده غذایی به رستوران بروید. می‌توانید خودتان آشپزی کنید و هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

 

استفاده از بن تخفیف

شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد. برای رفتن به شهربازی، سینما، استخر، پارک‌های آبی و حتی رستوران و کافه می‌توانید از بن‌های تخفیف موجود در سایت‌ها استفاده کنید. فقط کافی است به وبسایت‌های ارائه‌دهنده بن تخفیف سر بزنید و تفریحات مشهد را جستجو کنید. لیستی از تخفیف‌های موجود برای تفریحات و امکانات مختلف پیش روی شما خواهد بود تا هر کدام را دوست دارید خریداری کنید.

حرف آخر

راهکارهایی که گفته شد بسیار کاربردی هستند و در صورت رعایت کردن آن‌ها، مخارج سفرتان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. برای اینکه یک سفر ارزان و در عین حال لذت‌بخش را تجربه کنید می‌توانید این نکاتی را به کار بگیرید. سفرمارکت یکی از جامع‌ترین سایت‌ها در حوزه گردشگری است. برای تهیه بلیط، تور مشهد، رزرو هتل و اقامتگاه می‌توانید روی سفرمارکت حساب باز کنید.

کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن سفرمارکت شوید. انواع بلیط‌های قطار و هواپیما و تورهای متنوع به مشهد و سایر شهرها برای شما نمایش داده می‌شود. با توجه به علاقه‌مندی و بودجه‌تان یکی را انتخاب کنید و یک سفر آسان و بی‌دغدغه را تجربه کنید. در صورتی که در فرایند خرید با مشکلی مواجه شدید یا سؤالی برایتان پیش آمد با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند. سفرمارکت از زمان تصمیم‌گیری تا پایان سفرتان در کنار شماست تا یک تجربه بی‌نظیر و لذت‌بخش را رقم بزنید.

Share