رئیس شورا عنوان کرد؛

اجرای رینگ ۹۰ متری و بازگشایی معابر رشت | تسریع در حمل و نقل با راه اندازی تراموا در رشت

در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر رشت با فرماندار رشت از اختصاص اعتبار به اجرای رینگ ۹۰ متری و بازگشایی برخی از معابر رشت در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری خبر داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار نوروزی با فرماندار رشت بهمراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان فرمانداری با تبریک فرا رسیدن عید نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شورای ششم از زمان شروع فعالیتش در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تمام توان خود را به کار گرفت تا در قبال رای اعتماد شهروندان ادای تکلیف کند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با قدردانی از فرماندار رشت به منظور همکاری با شورا در بررسی مصوبات شورا در هیئت تطبیق فرمانداری افزود: شورا طی این مدت سعی کرد تا لوایح ارسالی از سوی شهرداری رشت را در کوتاهترین زمان ممکن بررسی کند و فرمانداری رشت نیز از این بابت همکاری و همراهی خوبی داشته است و مصوبات شورا را با در نظر گرفتن تمامی جوانب بررسی می‌کند.

وی به بودجه مصوب شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ بودجه خوبی برای شهرداری مصوب شد و امیدواریم که بالاترین درصد تحقق را داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه منتظر صدور حکم شهردار رشت از سوی وزارت کشور هستیم تصریح کرد: امیدواریم تیم جدید مدیریتی در شهرداری رشت اتفاقات خوبی در شهر رقم بزند و طی دوران سرپرستی در شهرداری رشت نیز تا کنون اقدامات خوبی در شهر رقم خورده است.

کارگرنیا با اشاره به بهسازی لندفیل سراوان افزود: خوشبختانه با عزم راسخی که در مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده است طی این مدت کوتاه سرپرستی اقدامات خوبی در سراوان رقم خورد و در چند ماهه اخیر بیش از چند سال در سراوان خدمت انجام شد و ان شاالله با برنامه ریزی‌های انجام شده، مشکلات سراوان برای همیشه برطرف شود.

کارگرنیا با قدردانی از پیگیری‌های استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و وزیر کشور در رفع مشکل سراوان بیان کرد: خوشبختانه با خدمات صورت گرفته، بوی نامطبوع ناشی از انباشت زباله در لندفیل سراوان نیز بسیار کاهش پیدا کرده است و این موضوع موجب رضایتمندی ساکنین منطقه است.

وی به ترافیک رشت به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم رشت اشاره کرد و گفت: مشکل ترافیک جزو دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است و متاسفانه طی چند سال اخیر اقدامات عمرانی تاثیر گذار در حوزه ترافیک رشت انجام نشده است و در بودجه سال ۱۴۰۲ برای اجرای رینگ ۹۰ متری و کانال ژ پنج و همچنین بازگشایی برخی از معابر با هدف کنترل و کاهش ترافیک اعتبارات خوبی اختصاص داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نمایندگان مردم رشت در مجلس به منظور اختصاص اعتبارات ملی برای راه اندازی تراموا در رشت قول مساعد داده‌اند بیان کرد: با راه اندازی تراموا حمل و نقل عمومی تسریع و بخش بزرگی از ترافیک رشت برطرف می‌شود.

امام پناهی: شهرداری ارگان مهمی است که تمام بودجه‌اش مصروف آبادانی شهر می شود

حمیدرضا امام پناهی در دیدار نوروزی صبح امروز دوشنبه با سرپرست شهرداری، شهردار منتخب، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری رشت، ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امیدواریم سالی که آغازش همزمان با ماه مبارک رمضان بوده؛ سالی پر خیر و برکت و آغاز تحول مثبت در امر خدمت رسانی به شهروندان باشد.

وی افزود: باور داریم که تمامی دستاوردها و کارهای انجام شده، در برابر تعهدی که نسبت به خون شهدا و استواری و صبوری مردم داریم، ناچیز است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تشکر از زحمات یک ساله مجموعه شهرداری، مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی رشت، افزود: شهرداری ارگان مهمی است که تمام بودجه اش صرف آبادانی شهر شده و اهمیت کار شما  در این است که هیچ یک از وظایف شهرداری مانند نظافت و جمع آوری زباله، نظارت بر آرامستان ها، روشنایی و بهسازی معابر، ساماندهی فضاهای عمومی شهر و دیگر خدمات، تعطیل شدنی نیست.

امام پناهی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در گذشته در زمینه مدیریت شهری شاهد بوده ایم، ثبات به وجود آمده را به فال نیک گرفته و باید با حرکتی پرشتاب، در جهت جبران عقب ماندگی ها حرکت کنیم.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که یکی از پایه‌های سرعت در پیشرفت پروژه های شهری، ثبات مدیریتی و حکمفرمایی روحیه هم افزایی و همکاری میان اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری است؛ گفت: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به نام “مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده؛ تمام تلاش ها باید در راستای رفع مشکلات موجود و  برخورداری رشت از درآمد پایدار و توسعه بلندمدت هماهنگ شود.

در ادامه سرپرست شهرداری رشت با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه شهرداری در مدت تصدی خود، اظهار داشت: تلاش بر این بوده تا با توجه به رشد حدود ۷۰ درصدی درآمدهای سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن و حدود ۳۰۰ درصدی سه ماه آخر سال ۱۴۰۱ نسبت به سه ماه پیش از خود؛ پروژه‌های در دست اجرا، نیمه تمام رها نشده و پیشرفت قابل قبولی داشته باشد.

وی کسب رضایت نسبی اهالی سراوان در مورد ساماندهی زباله را نیز یکی از موفقیت‌های مجموعه مدیریت شهری ذکر و بر ادامه این روند تا رفع نهایی معضل پسماند، تاکید کرد.

شهردار منتخب رشت نیز با تشکر از اعتماد اعضای شورا و تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: انشاءالله فضای مناسب به وجود آمده، زمینه‌ساز این موضوع خواهد بود که در سال جدید تنها اخبار کار، خدمت و گره گشایی مشکلات شهری، از مجموعه شهرداری شنیده شود.

Share